Od PORUCHOVÝCH po spoľahlivé: Toto sú NAJLEPŠIE jazdené autá po 5 rokoch podľa TÜV

Zdroj: Wikimedia commons, Canva
Reklama

Pri kúpe jazdeného vozidla zohráva spoľahlivosť jednu z kľúčových úloh. Ktoré modely vydržia aj po piatich rokoch bez väčších technických problémov a nezožerú vám nervy ani peniaze?

Nemecký TÜV každoročne analyzuje výsledky miliónov technických kontrol a zostavuje rebríček najspoľahlivejších áut podľa veku. My sme sa pozreli na kategóriu päťročných vozidiel – tu je desiatka najlepších. Informuje portál Autoviny.

Toyota RAV4 (XA5)

Toyota RAV4
Toyota RAV4, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 5,1 %

Priemerný nájazd: 61 000 km

Piatej generácii RAV4 sa napriek pomerne vysokej spoľahlivosti podarilo dostať iba na koniec top desiatky. Je to jediný model Toyoty v prvej dvadsiatke TÜV rebríčka. Slabými miestami sú hlavne praskliny v ramenách predného zavesenia pri hybridných verziách, výpadky posilňovača bŕzd a občasné problémy so systémom eCall. Používatelia sa tiež sťažujú na zastaralé multimediálne rozhranie.

Hyundai ix20

Hyundai_ix20a
Hyundai ix20, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 5,0 %

Priemerný nájazd: 40 000 km

Nenápadné MPV vyrábané v Česku si v posledných rokoch polepšilo, no medzi staršími kúskami sa objavili problémy s batériami a parkovacou brzdou. Najnovšie ročníky už hlásia minimum porúch. TÜV vyzdvihuje ix20 ako stabilný a jednoduchý model bez závažných porúch.

Audi A3 (typ 8V)

Audi A3
Audi A3, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 5,0 %

Priemerný nájazd: 60 000 km

Tretia generácia A3 je postavená na platforme MQB, no prináša kvalitnejšie spracovanie než mnohí koncernoví súrodenci. Medzi slabé miesta patrí poruchový multimediálny systém MMI, chybné lepiace materiály v oknách a problematické dvojspojkové prevodovky. Niektoré benzínové verzie trpia aj nedostatočnou výstužou palivového vedenia.

Mercedes-Benz GLC (X253)

Mercedes GLC
Mercedes GLC, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 5,0 %

Priemerný nájazd: 69 000 km

SUV strednej triedy od Mercedesu malo zaznamenaných až 61 technických zásahov, prevažne však drobných. Problémom boli napríklad uvoľnené čelné sklá, káblové rozvody s rizikom požiaru a praskajúce čalúnenie Artico.

Volkswagen e-Golf

Volkswagen E-Golf, Zdroj: Wikimedia Commons
Volkswagen E-Golf, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 4,6 %

Priemerný nájazd: 44 000 km

Elektrická verzia Golfu síce trpí vyšším opotrebením bŕzd a podvozku kvôli hmotnosti, no inak ide o spoľahlivý model. Bonusom je záruka na batériu (8 rokov alebo 180 000 km). Ostražitosť je však namieste pri kúpe áut z carsharingových služieb – môžu mať vyššiu mieru opotrebenia.

Mercedes-Benz triedy B (W246/W247)

Mercedes-Benz trieda B,Zdroj: Wikimedia Commons
Mercedes-Benz trieda B,Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 4,5 %

Priemerný nájazd: 50 000 km

Druhá a tretia generácia tohto kompaktného MPV prešli niekoľkými servisnými kampaňami, napríklad kvôli airbagom, riadeniu a rozvodovej reťazi. Napriek tomu si model B udržiava povesť dobre postaveného a kvalitne servisovaného auta.

Audi Q2

Audi Q2,Zdroj: Wikimedia Commons
Audi Q2,Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 4,5 %

Priemerný nájazd: 53 000 km

Malé SUV od Audi zdieľa platformu s VW T-Roc. TÜV upozorňuje na zvýšené opotrebovanie brzdových doštičiek a na servisnú kampaň kvôli zadným sedadlám a brzdovému pedálu. Celkovo však ide o spoľahlivý model s prémiovým vzhľadom.

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc, Zdroj: Wikimedia Commons
Volkswagen T-Roc, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 4,0 %

Priemerný nájazd: 53 000 km

Kompaktné SUV vyrábané v Portugalsku patrí medzi najpredávanejšie modely značky. Slabšie stránky? Náchylnosť laku na poškodenie a menšie poruchy  v multimediálnom systéme. Inak ide o technicky veľmi vyvážené vozidlo, ktoré si drží spoľahlivú DSG prevodovku.

Volkswagen Golf Sportsvan

Volkswagen Golf Sportsvan, Zdroj: Wikimedia Commons
Volkswagen Golf Sportsvan, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 3,6 %

Priemerný nájazd: 49 000 km

MPV verzia Golfu predbehla základný model v spoľahlivosti. Najčastejšie problémy sa týkajú ložiskových súčastí, zámkov a hlavových opierok. U dieselových verzií si treba dať pozor na opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník – jeho výmena je drahá.

Porsche 911 Carrera (991/992)

Porsche 911, Zdroj: Wikimedia Commons
Porsche 911, Zdroj: Wikimedia Commons

Miera poruchovosti: 3,1 %

Priemerný nájazd: 29 000 km

Absolútnym víťazom päťročného TÜV rebríčka je Porsche 911. Napriek športovému charakteru ide o extrémne spoľahlivé vozidlo. Vďaka nízkemu nájazdu, špičkovej výrobe a starostlivému servisu patria päťročné „deväťstojedenástky“ medzi najmenej poruchové autá vôbec.

Neplatí, že prémiové = poruchové. Ale ani naopak

Rebríček TÜV ukazuje, že spoľahlivosť nie je výsadou konkrétnej značky. Kórejské modely ako Hyundai ix20 môžu príjemne prekvapiť, zatiaľ čo overené mená ako Toyota RAV4 sa môžu prepadnúť. Prémiové značky ako Audi či Mercedes obstáli rôzne – niektoré modely dobre, iné so slabším skóre.

Pri kúpe päťročného jazdeného auta preto platí jednoduché pravidlo: nevyberať len podľa značky, ale hlavne podľa konkrétneho modelu, jeho histórie a stavu.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Auto-moto