Začiatok roka 2025 priniesol na slovenskom mobilnom trhu opäť výrazný pohyb medzi zákazníkmi. Operátori si medzi sebou vymenili tisíce klientov, a to prostredníctvom prenosu telefónnych čísel. Prvý štvrťrok sa najviac vyplatil Telekomu, ktorý sa ukázal ako najúspešnejší hráč tohto obdobia. Je však dôležité dodať, že presné čísla môžu mierne kolísať, keďže jednotliví poskytovatelia môžu údaje zaznamenávať v rôznych časoch.
Štatistiky zahŕňajú len úspešné prípady, keď sa klient rozhodol prechod definitívne dokončiť a číslo bolo prenesené k novému operátorovi. Dáta, na základe ktorých bol prehľad zostavený, poskytli samotné mobilné spoločnosti. Informuje portál zive.aktuality.sk.

Prenos čísla na Slovensku prebieha medzi štyrmi operátormi s vlastnou sieťou. Celý proces vybavuje výlučne nový poskytovateľ, ktorého si zákazník zvolí. Starému operátorovi už netreba nič oznamovať – všetko prebieha automaticky.
Niektoré značkové značky, ako Radosť, Tesco mobile, FunFón či Juro, nie sú v štatistikách uvádzané samostatne. Zákazníci týchto služieb sú evidovaní pod materskými operátormi – v prípade Tesco mobile ide o spoločný podnik O2 a Tesca, FunFón patrí Orangeu a Juro funguje pod hlavičkou Telekomu.
Orange utrpel straty naprieč celým trhom
Pre Orange bol začiatok roka jednoznačne nepriaznivý. Operátor nezaznamenal pozitívnu bilanciu ani pri jednom z konkurentov. Naopak, zákazníci odchádzali smerom ku všetkým hlavným hráčom – Telekomu, O2 aj 4ke.

Najväčší odliv bol zaznamenaný v prospech O2, čo poukazuje na výrazné oslabenie pozície Orangeu. Straty smerom k 4ke boli síce oveľa menšie, no aj tak znamenali úbytok.
O2 prilákalo tisíce, no samo krvácali
O2 sa podarilo udržať mierne pozitívne skóre vďaka zákazníkom, ktorých získali najmä od Orangeu. V tomto smere dokázalo získať vyše 2 500 nových klientov. Na druhej strane, O2 zároveň čelilo citeľnému odlivu – predovšetkým v prospech Telekomu. K určitému úbytku došlo aj smerom k 4ke, hoci v oveľa menšej miere.
Telekom: Jednoznačný víťaz prenosového boja
Z pohľadu získaných zákazníkov sa za absolútneho víťaza prvého kvartálu môže považovať Telekom.

Nielenže si polepšil v celkovom počte klientov, ale dokázal prilákať nových používateľov od všetkých konkurenčných operátorov.
Najvýraznejší zisk mu priniesol odchod zákazníkov od Orangeu, no prírastky zaznamenal aj od O2 a 4ky. Telekom sa tak stal dominantnou silou prvej časti roka.
4ka opäť v plusových číslach
Aj štvrtý operátor, známy pod značkou 4ka, zaznamenal pozitívny vývoj. Po určitom čase sa mu opäť podarilo získať viac klientov, než ich stratil. Vďaka prenosom čísel získal celkovo 513 nových zákazníkov. Kým voči Orangeu a O2 bol čistý prírastok, voči Telekomu bol pohyb minimálny alebo vyrovnaný.
Na čo si dať pozor pri prenose čísla
Preniesť si telefónne číslo k inému operátorovi dnes netrvá dlho – celý proces je zvyčajne ukončený do troch pracovných dní. Zákazník však musí myslieť na to, či nemá u súčasného operátora viazanosť. V takom prípade mu totiž hrozí zmluvná pokuta. Preto sa pred zmenou oplatí preveriť si podmienky, aby prenos prebehol hladko a bez finančných prekvapení.
Zverejnené údaje zároveň ponúkajú pohľad na vývoj v konkurenčnom boji operátorov, kde sa ukazuje, že spokojnosť zákazníkov nie je samozrejmosťou a prenos čísla môže byť pre mnohých reálnou možnosťou zmeny.