V prvom rade je dôležité vedieť, prečo nám volajú telemarketéri a anketári. Keď to vieme, môžeme použiť niektoré osvedčené metódy, aby sme sa nabudúce vyhli cielenému „útoku“.
Hovory z telemarketingu, ktoré vám ponúkajú kvalitné ponožky či vitamínové doplnky, ďalej telefonáty od poisťovacích agentov či anketárov otravujú takmer každého.
Vety, ktorými sa ich strasiete
Podľa prieskumu až 97 percent ľuďom prekáža kontakt s nevyžiadanými ponukami, píše portál marieclaire.hu. Hoci stále viac smartfónov rozpoznáva nechcené alebo podozrivé čísla, naďalej veľa hovorov prechádza cez filtre.
Zdá sa, že éra telemarketingových hovorov sa nikdy nekončí. Čo môžeme urobiť, aby nám už nikdy nezavolali? Treba hovor zrušiť?
Môžete sa ich striasť jedinou vetou a docielite toho, že vám najbližšie už nezavolajú. Ukážeme osvedčené metódy, ako sa raz a navždy zbaviť nechcených telefonátov.
V prvom rade je dôležité vedieť, prečo nám volajú telemarketéri a anketári. Keď to vieme, môžeme použiť niektoré osvedčené metódy, aby sme sa nabudúce vyhli cielenému „útoku“.
Hoci v mnohých prípadoch volajú na náhodné čísla, niekedy využívajú databázy, ktoré sú založené na našich predchádzajúcich nákupoch alebo online aktivitách.
4 metódy voči nevyžiadaným telefonátom
- Najlepšou taktikou rozhodne nie je okamžite zložiť telefón. Keď ukončíte hovor, telemarketérovi tým naznačujete, že sa vás nepodarilo zastihnúť, takže vás skúsi kontaktovať opäť neskôr.
- Nehovorte o sebe žiadne údaje (vek, zamestnanie, vzdelanie atď.), pretože tak nebudú vedieť, či sa rozprávajú s niekým, kto patrí do želanej skupiny. Tiež si vás nemôžu pridať do žiadnej zo svojich databáz, aby si vás mohli nabudúce vyhľadať, ak im vojdeme „do rany“.
- Neodpovedajte na otázky telemarketérov, pretože si myslia, že vás zaujíma, o čom vám chcú rozprávať.
- Nehľadajte výhovorky, pretože telemarketér má aj tak na všetko odpoveď. Fráza „Nemám čas“ tiež nie je dobrá odpoveď, pretože vďaka nej sa vám neskôr určite opäť ozvú.
Čo by sme potom mali povedať telemarketérovi, aby sme sa ho raz a navždy striasli? Môžete vyskúšať to, že telefón odložíte nabok, necháte telemarketéra rozprávať, pokračujete v činnosti, ktorú ste robili pred hovorom a počkáte, kým volajúci zavesí.
Ideálne je použiť vety, po ktorých by sa vám už nemali opätovne ozvať
- Prvým a najlepším riešením je jednoducho poďakovať a povedať, že nemáte záujem
- Druhá najlepšia odpoveď je, že zavolali na nesprávne číslo
- Treťou možnosťou je povedať, že ide o firemné číslo a nie ste oprávnení s kontaktovaným číslom konať v takýchto veciach