Pasažieri včera (5. januára) uviazli na pražskom letisku. Na svoj let čakali viac ako 30 hodín. O svoje pocity z tejto nepríjemnej udalosti sa podelila pani Martina. Informuje o tom portál TN.cz.
„Uviazli sme na pražskom letisku. Sú tu pasažieri z celého nášho letu, ktorý mal byť včera 5. 1. 2024 o 9.45 h. Ide o let spoločnosti Ryanair z Prahy na Londýn Stansted,“ povedala TN.cz Martina.
Ide o let FR1410, o ktorom Google píše, že je zrušený a podľa webu FlightRadar24 je jeho stav neznámy. Ďalšie informácie však hovorili o tom, že by nakoniec mal odletieť.
Tento let bol najskôr oneskorený o päť hodín. Keď malo lietadlo prvýkrát vzlietnuť, tak opäť zabrdzilo a cestujúci ostali v lietadle ďalšie dve hodiny. Za ten čas sa však pražské letisko uzavrelo kvôli nepriaznivému počasiu. Pasažierka Martina opísala, že im nakoniec let preložili na dnes ráno (6. januára) o 6.00 h. Dodala, že bolo zlé počasie a letisko sa uzavrelo, no nikto im nezabezpečil ubytovanie ani jedlo. O celej situácii mali len minimum informácií a nikto z leteckej spoločnosti s nimi nekomunikoval.
Na druhý deň ráno však bol let opäť zrušený. Nový čas odletu bol naplánovaný na 13.30 h. Ani v tejto hodine však lietadlo neodletelo a ešte o 15.00 h boli pasažieri na letisku. „Nemáme žiadne informácie od Ryanair ani od pražského letiska,“ hnevá sa Martina.
K incidentu sa vyjadrila aj hovorkyňa letiska Dominika Hejtmánková. Tá potvrdila, že informovanie pasažierov je v tomto prípade úlohou odbavovacej spoločnosti Menzies. Tá však s médiami nekomunikovala a len podotkla, že nie je autorizovaná na odpovedanie ohľadom týchto otázok.
„Podľa posledných informácií by lietadlo malo odletieť do hodiny,“ uviedla o 16. hodine Hejtmánková. „Odlet bol naposledy odložený kvôli poruche na lietadle,“ dodala. V nedeľu prevádzku na letisku ovplyvnila poľadovica, kvôli ktorej veľa spojov nemohlo odletieť.