V otázke, či sú na snehu lepšie pneumatiky s nižším alebo vyšším tlakom, sa názory ľudí často líšia. Keby ste si spravili anketu, pravdepodobne by ste získali veľmi rozdielne odpovede. Na túto tému sa pozreli aj odborníci z portálu Tyre Reviews, ktorí sa rozhodli vyriešiť túto nejednoznačnosť testovaním v reálnych podmienkach. Rôzne názory vychádzajú zo skúseností vodičov, ktorí zvyčajne vychádzajú z vlastných pocitov, no podľa odborníkov je potrebné zohľadniť aj technické aspekty, ktoré ovplyvňujú bezpečnosť jazdy na snehu.
Vyšší tlak v pneumatikách spôsobuje menší kontakt s vozovkou, čo vytvára vyšší tlak na určitú plochu cesty, čím sa zvyšuje priľnavosť. Na druhej strane, nižší tlak v pneumatikách zväčšuje kontaktnú plochu a umožňuje väčšiu flexibilitu, čím sa zlepšuje priľnavosť.
Otázkou teda zostáva, či by mal byť tlak v pneumatikách na snehu a ľade zvýšený alebo znížený. Na túto dilemu sa pokúsili odpovedať odborníci zo špecializovaného britského portálu Tyre Reviews. Vykonali sériu testov s zimnými pneumatikami Pirelli, skúmali trakciu na snehu, brzdenie a ovládateľnosť pri rôznych hodnotách tlaku. Tieto testy následne zopakovali aj na ľade.
V bežných podmienkach pre osobné vozidlá sa odporúča tlak okolo 2,3 baru, aj keď sa môže líšiť v závislosti od výrobcu a konkrétneho auta. Na nálezy týchto testov sa Jonathan Benson z Tyre Reviews zameral na tlak od 3,4 baru až po veľmi nízke hodnoty, až 0,6 baru, pričom začal s vyššími hodnotami a postupne ich znižoval.
Pri akcelerácii na snehu sa jednoznačne ukázalo, že nižší tlak v pneumatikách poskytoval lepšie výsledky, s lepšou trakciou a kratším časom na zrýchlenie.