Poistila si Markíza NOVÉHO moderátora? Šír horúcim kandidátom, televízia potichu zrušila jesenné Let’s Dance

Let's Dance, Vilém Šír, moderátor, Let's Dance Turné
Vilém Šír sa nakrátko zhostil moderovania Let's Dance namiesto Jany Kovalčikovej. Zdroj: Instagram/vildasir; Facebook/Let's Dance
Reklama

Z Let’s Dance Turné nič nebude, problémom sú peniaze

Markíza sa pokúsila nájsť partnera pre pokračovanie turné dokonca prostredníctvom televízneho oznamu. Zdá sa však, že očakávanú podporu nezískala a projekt ostáva zatiaľ v úzadí. Dva týždne pred minuloročným finále deviatej série Let’s Dance televízia prekvapila divákov výrazným oznámením, uvádza portál Mediaboom.

Séria upútaviek naznačovala, že pripravuje špeciálnu verziu svojho najnákladnejšieho formátu – veľké turné, ktorým chcela priniesť televíznu šou priamo do slovenských miest, podobne ako sa to robí v zahraničných verziách tejto šou. Už počas semifinálového večera predstavila prvé známe osobnosti a zároveň spustila predaj lístkov, čo spôsobilo až hodinový výpadok predajného systému Ticketportalu v dôsledku vysokého záujmu.

Rekordný záujem divákov

Markíza následne pridávala ďalšie predstavenia. Kým pôvodne plánovala desať zastávok, nakoniec zorganizovala až 19 vystúpení v desiatich mestách. „Fenomenálny úspech Let’s Dance turné. Nadšenie prišlo až z Veľkej Británie,“ oznámila televízia po skončení akcie. Záverečné predstavenia sledoval aj Richard Curwen, kreatívny šéf BBC Studios, ktorá drží licenciu na tento formát a sama organizuje podobné podujatia v Anglicku.

Celkovo sa na vystúpeniach podľa Markízy zúčastnilo vyše 25-tisíc ľudí. Ceny vstupeniek sa pohybovali medzi 49 a 79 eurami, VIP stoly stáli až 200 eur. Projekt tak vygeneroval tržby v miliónových sumách. Napriek vysokým výnosom však podľa všetkého televízia skončila v mínuse.

Vysoké náklady napriek úspechu

Aj keď sa turné tešilo obrovskému záujmu, jeho realizácia si vyžiadala enormné náklady. Podľa zákulisných informácií sa projektu finančne neoplatilo prenášať šou v plnej paráde po celom Slovensku. Markíza sa rozhodla udržať rovnaký vizuál a produkčnú úroveň ako v televízii — čo znamenalo prepravu masívnej scény, ktorú staval 30-členný tím.

Z miesta na miesto sa presúvalo deväť kamiónov s identickým parketom, tony hliníkových konštrukcií a kompletný technický aj umelecký tím. Do každej šou pritom zapojila najväčšie hviezdy, pričom niektoré, ako napríklad Ján Koleník, museli byť prítomné na každom vystúpení. To všetko viedlo k extrémne vysokým produkčným nákladom.

Rok 2025 v neistote

Tento rok už Markíza naznačila, že financie môžu byť problém. V nezvyčajnom kroku sa rozhodla hľadať generálneho partnera prostredníctvom televízneho spotu odvysielaného vo februári. „Po fenomenálnom úspechu Let’s Dance turné chystáme jeho pokračovanie aj v roku 2025. Staňte sa partnerom úspešnej tanečnej šou už teraz a využite jedinečnú príležitosť zviditeľniť svoju obchodnú značku,“ zaznelo v upútavke.

Takto verejne oslovovať partnerov je v televíznom biznise skôr výnimočné – zvyčajne sa spolieha na osobné kontakty a priame rokovania. Naznačuje to, že Markíza pravdepodobne nedokázala získať kľúčového partnera iným spôsobom, čo môže súvisieť s vysokými očakávaniami na finančnú spoluúčasť.

Záujem opadol, projekt stíchol

Od odvysielania oznamu uplynuli tri mesiace a odvtedy sa televízia k téme turné vôbec nevrátila. Ani v aktuálnej desiatej sérii Let’s Dance nezaznela žiadna zmienka, čo je podozrivé najmä v kontexte minulého roka, keď sa už v tomto čase predávali lístky a boli známe prvé mená.

Minuloročný predaj vstupeniek počas semifinále ukázal, aký význam má načasovanie a propagácia počas vysielania. Televízia vtedy využila najsledovanejší čas, čím zasiahla najväčší možný počet potenciálnych záujemcov. Tento rok má Let’s Dance opäť výbornú sledovanosť – pravidelne presahuje hranicu 600-tisíc divákov v hlavnom vysielacom čase. O to viac prekvapí, že tvorcovia turné vôbec nespomenuli – ani vo veľkom finále jubilejnej série, ktoré bolo poslednou príležitosťou, ako projekt zviditeľniť.

Ak sa žiadna zmena neudeje, najbližší televízny ročník Let’s Dance sa objaví až na jar 2026. Turné v roku 2025 tak zostáva vo hviezdach – alebo sa vôbec neuskutoční.

1 2
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Kultúra a showbiznis