Z Let’s Dance Turné nič nebude, problémom sú peniaze
Markíza sa pokúsila nájsť partnera pre pokračovanie turné dokonca prostredníctvom televízneho oznamu. Zdá sa však, že očakávanú podporu nezískala a projekt ostáva zatiaľ v úzadí. Dva týždne pred minuloročným finále deviatej série Let’s Dance televízia prekvapila divákov výrazným oznámením, uvádza portál Mediaboom.
Séria upútaviek naznačovala, že pripravuje špeciálnu verziu svojho najnákladnejšieho formátu – veľké turné, ktorým chcela priniesť televíznu šou priamo do slovenských miest, podobne ako sa to robí v zahraničných verziách tejto šou. Už počas semifinálového večera predstavila prvé známe osobnosti a zároveň spustila predaj lístkov, čo spôsobilo až hodinový výpadok predajného systému Ticketportalu v dôsledku vysokého záujmu.
Rekordný záujem divákov
Markíza následne pridávala ďalšie predstavenia. Kým pôvodne plánovala desať zastávok, nakoniec zorganizovala až 19 vystúpení v desiatich mestách. „Fenomenálny úspech Let’s Dance turné. Nadšenie prišlo až z Veľkej Británie,“ oznámila televízia po skončení akcie. Záverečné predstavenia sledoval aj Richard Curwen, kreatívny šéf BBC Studios, ktorá drží licenciu na tento formát a sama organizuje podobné podujatia v Anglicku.
Celkovo sa na vystúpeniach podľa Markízy zúčastnilo vyše 25-tisíc ľudí. Ceny vstupeniek sa pohybovali medzi 49 a 79 eurami, VIP stoly stáli až 200 eur. Projekt tak vygeneroval tržby v miliónových sumách. Napriek vysokým výnosom však podľa všetkého televízia skončila v mínuse.
Vysoké náklady napriek úspechu
Aj keď sa turné tešilo obrovskému záujmu, jeho realizácia si vyžiadala enormné náklady. Podľa zákulisných informácií sa projektu finančne neoplatilo prenášať šou v plnej paráde po celom Slovensku. Markíza sa rozhodla udržať rovnaký vizuál a produkčnú úroveň ako v televízii — čo znamenalo prepravu masívnej scény, ktorú staval 30-členný tím.
Z miesta na miesto sa presúvalo deväť kamiónov s identickým parketom, tony hliníkových konštrukcií a kompletný technický aj umelecký tím. Do každej šou pritom zapojila najväčšie hviezdy, pričom niektoré, ako napríklad Ján Koleník, museli byť prítomné na každom vystúpení. To všetko viedlo k extrémne vysokým produkčným nákladom.
Rok 2025 v neistote
Tento rok už Markíza naznačila, že financie môžu byť problém. V nezvyčajnom kroku sa rozhodla hľadať generálneho partnera prostredníctvom televízneho spotu odvysielaného vo februári. „Po fenomenálnom úspechu Let’s Dance turné chystáme jeho pokračovanie aj v roku 2025. Staňte sa partnerom úspešnej tanečnej šou už teraz a využite jedinečnú príležitosť zviditeľniť svoju obchodnú značku,“ zaznelo v upútavke.
Takto verejne oslovovať partnerov je v televíznom biznise skôr výnimočné – zvyčajne sa spolieha na osobné kontakty a priame rokovania. Naznačuje to, že Markíza pravdepodobne nedokázala získať kľúčového partnera iným spôsobom, čo môže súvisieť s vysokými očakávaniami na finančnú spoluúčasť.
Záujem opadol, projekt stíchol
Od odvysielania oznamu uplynuli tri mesiace a odvtedy sa televízia k téme turné vôbec nevrátila. Ani v aktuálnej desiatej sérii Let’s Dance nezaznela žiadna zmienka, čo je podozrivé najmä v kontexte minulého roka, keď sa už v tomto čase predávali lístky a boli známe prvé mená.
Minuloročný predaj vstupeniek počas semifinále ukázal, aký význam má načasovanie a propagácia počas vysielania. Televízia vtedy využila najsledovanejší čas, čím zasiahla najväčší možný počet potenciálnych záujemcov. Tento rok má Let’s Dance opäť výbornú sledovanosť – pravidelne presahuje hranicu 600-tisíc divákov v hlavnom vysielacom čase. O to viac prekvapí, že tvorcovia turné vôbec nespomenuli – ani vo veľkom finále jubilejnej série, ktoré bolo poslednou príležitosťou, ako projekt zviditeľniť.
Ak sa žiadna zmena neudeje, najbližší televízny ročník Let’s Dance sa objaví až na jar 2026. Turné v roku 2025 tak zostáva vo hviezdach – alebo sa vôbec neuskutoční.