Skupina slovenských dovolenkárov smerujúcich zo Slovenska na taliansku Sardíniu sa po neplánovanom pristátí ocitla v nepríjemnej situácii. Lietadlo, ktoré malo pôvodne pristáť v meste Olbia, bolo kvôli požiaru v blízkosti letiska presmerované do iného letiska, konkrétne do Alghera. Tam však cestujúci ostali uväznení vo vnútri lietadla, z ktorého ich dlhý čas nepúšťali.
Podľa výpovedí pasažierov boli podmienky na palube neúnosné – klimatizácia nefungovala, bolo dusno a teplo a chýbala pitná voda. Jednej žene sa priťažilo natoľko, že museli privolať záchranné zložky, uvádzajú tvnoviny.sk. Let odklonili z dôvodu rozsiahleho požiaru, ktorý vypukol v blízkosti štvorprúdovej cesty Olbia-Sassari. V dôsledku šíriaceho sa dymu bola prevádzka letiska Costa Smeralda značne obmedzená, pričom prichádzajúce lietadlá presmerovali do iných letísk, konkrétne do Cagliari, Alghera či na rímske letisko Fiumicino, informovala agentúra ANSA. Aj keď letisko v Olbii zostalo otvorené, dym a mimoriadna situácia zasiahli priestor priblíženia, čo skomplikovalo pristátia a spôsobilo meškania.
Jeden z cestujúcich, Dávid Tarčák, ktorý na Sardíniu cestoval s rodinou, opísal situáciu ako chaotickú a stresujúcu. Uviedol, že v lietadle čakali už viac než štyri hodiny, pričom im nikto neposkytol presné informácie. Sťažoval sa aj na to, že sa im nedarilo skontaktovať s cestovnou kanceláriou Tip Travel a že nedostali žiadne spojenie na miestneho delegáta v Olbii, ktorý by im mohol situáciu objasniť.
Podľa neho na palube dochádzala voda, niektorí ľudia kolabovali a personál im odmietol otvoriť dvere. Medzi cestujúcimi boli aj tehotné ženy, seniori a malé deti, ktoré boli podľa jeho slov vyľakané a dezorientované.
Cestujúci sa snažili kontaktovať aj slovenské ministerstvo zahraničných vecí. Z linky pomoci im oznámili, že preverujú situáciu priamo na mieste, no žiadne konkrétne informácie im nevedeli poskytnúť. Dávid zároveň kritizoval pasivitu úradov a vyjadril rozhorčenie nad tým, že sa im nikto nevenoval. Dokonca spomenul incident, keď jeden z pasažierov búchal na kabínu pilota, aby ich konečne pustili von. Jeho manželka totiž počas čakania skolabovala pre teplo a stres.
Napokon sa po niekoľkých hodinách dvere lietadla otvorili a do kabíny prišli záchranári, aby poskytli pomoc žene, ktorá stratila vedomie. Letušky a personál údajne tvrdili, že nemajú žiadne ďalšie informácie a nemôžu nič podniknúť. Podľa Dávida dostali len pohár vody, jedlo sa minulo ešte predtým a klimatizácia stále nefungovala. Komunikácia bola podľa neho komplikovaná aj pre slabú znalosť angličtiny u personálu. V závere im oznámili, že ak si želajú, môžu si na vlastné náklady vyzdvihnúť batožinu a dopraviť sa do hotela po vlastnej osi.