Zároveň predpokladá, že podobný názor v tejto veci s ním bude zdieľať aj koaličná SNS. Nepozná však postoj koaličného Hlasu-SD. Vysvetlil, že nevie, aká je súčasná miera náklonnosti Hlasu-SD k PS. Upozornil, že tá bola v najvyšších štruktúrach vždy prítomná.
„Je už len na Hlase, či má na to, čo sa dialo v lete a na jeseň 2023 pred voľbami, rovnako jasno v hlave ako Smer-SD a verím, že aj SNS. A či si Hlas uvedomuje, že ako strana mohla mať podstatne lepší výsledok,“ dodal.
Premiér na tlačovke z konca júla tiež uviedol, že PS mohlo mať menej percent v predchádzajúcich voľbách a Smer naopak viac, a spomenul aj to, ako boli počas predchádzajúcej vlády zatýkaní a väznení priaznivci a členovia Smeru. „My ich znovu vyhráme (voľby), my nie sme Poslušné Slovensko!“
Útok Smerákov na novinárov
Novinári počas tlačovej konferencie citovali z článku v pôvodnej anglickej verzii, kde sa spomínajú len influenceri. Predstavitelia Smeru však na otázky nereagovali. Útočili aj na prítomných novinárov.
Zakrátko na to sa ozval britský novinár Martin Williams, ktorý napísal článok pre Declassified UK, a odmietol tvrdenia Roberta Fica.
O ovplyvňovaní slovenských volieb Spojeným kráľovstvom Wiliams uviedol: „Chcem jasne povedať, že – pokiaľ viem – do tejto operácie neboli zapojení žiadni novinári. Preto by bolo nesprávne obviňovať v tomto prípade novinárov.“
Prácu financovalo britské ministerstvo zahraničných vecí a koordinovala ju spoločnosť Zinc Network Ltd so sídlom v Londýne.
Nešlo o stranícku kampaň
Podľa britského novinára jeho vyšetrovanie ukázalo, že influenceri na sociálnych sieťach dostali zaplatené za zverejňovanie videí s cieľom mobilizovať mladých voličov pred voľbami v roku 2023. „Nešlo o výslovne stranícku kampaň ani o podporu konkrétnej politickej strany,“ uviedol Williams pre Denník N.
Kampaň, ktorú sponzorovalo britské ministerstvo zahraničných vecí, navonok podľa novinára Martina Williamsa pôsobila ako výzva k účasti vo voľbách a podpore demokracie. „Problém však spočíva v tom, že strana Smer sa tradične viac opiera o starších voličov, zatiaľ čo strana Progresívne Slovensko má silnejšiu podporu medzi mladými. To znamená, že kampaň zameraná na mobilizáciu mladých voličov mohla de facto ovplyvniť voľby straníckym spôsobom. Je dosť možné, že samotní influenceri si to neuvedomovali a vnímali to len ako výzvu na podporu demokracie. Preto si nemyslím, že ich môžeme nutne viniť,“ tvrdil autor článku na stránke Declassified UK, ktorý preložil slovenský portál Marker a naň sa následne odvolával premiér Fico.


