Cestujúci si po novom môžu kúpiť lístok aj na netradičnom mieste. Má to priniesť komfort hlavne ľuďom z menších obcí, prípadne tam, kde je predaj lístkov zrušený.
Ako sme informovali v nedávnom článku, cestujúci už nemusia chodiť len na železničnú stanicu či používať internetové aplikácie.
Zmysel spolupráce medzi inštitúciami
Slovenská pošta a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustili od októbra nový spoločný projekt, ktorý umožňuje kúpu vlakových lístkov priamo na poštách. Obe inštitúcie tým chcú uľahčiť cestovanie najmä ľuďom z menších obcí a zároveň ukázať, že spolupráca štátnych podnikov môže priniesť praktické riešenia pre verejnosť.
„Rozšírenie predaja lístkov na pošty vnímame ako logické doplnenie našich digitálnych kanálov. Pomáha to predovšetkým menším obciam a potvrdzuje zmysel spolupráce medzi verejnými inštitúciami,“ vysvetlil šéf ZSSK Peter Helexa.
Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka doplnil, že predaj lístkov cez poštovú sieť je príkladom, ako možno efektívne využiť už existujúcu infraštruktúru. „Pošta má čo ponúknuť ako partner aj pre iné štátne podniky. Spolupráca so ZSSK je dôkazom, že vieme rozširovať naše služby spôsobom, ktorý má pre ľudí zmysel,“ uviedol.
Kúpa lístkov vo vnútroštátnej preprave
Nový systém umožňuje kúpu jednorazových cestovných lístkov na všetky vnútroštátne vlaky ZSSK – v prvej aj druhej triede. Cestujúci si na pošte môžu vybaviť aj miestenky, lôžkové a ležadlové lístky, ako aj lístky na tatranské električky a ozubnicovú železnicu.
„Letáky už uvidíte aj na všetkých slovenských poštách. Viete tam kúpiť takmer všetko ako v našich kamenných predajniach. Na pošte si vieme kúpiť všetky jednorazové cestovné lístky v rámci vnútroštátnej dopravy,“ vysvetlil pre Televíziu Markíza hovorca ZSSK Ján Baček.
Výnimky pri predaji lístkov
ZSSK aj Slovenská pošta chcú týmto krokom uľahčiť prístup k cestovaniu. Pošta má na Slovensku tisíce pobočiek, a preto sa tento model stáva významným nástrojom na podporu dostupnosti verejnej dopravy v každom regióne.
Možnosť kúpy lístkov je tak pokrytá naprieč Slovenskom. Celkovo túto službu ponúka vyše 1 300 pobočiek pošty. „Pracovníkov pošty sme aj školili a prebehlo aj nejaké pilotné školenie alebo teda pilotná časť tohto projektu,“ dodal.
Na pošte si však cestujúci nekúpia všetky typy lístkov. Lístky so 100-percentnou zľavou, takzvané bezplatné alebo nulové lístky, a medzinárodné lístky si môžete kúpiť výhradne cez webstránku ZSSK alebo v pokladnici na stanici.
Pri nákupe sa účtuje symbolický poplatok za servis podľa aktuálneho cenníka železníc. Novinka tak rozširuje možnosti pre ľudí, ktorí nemajú prístup k internetu, alebo uprednostňujú osobný kontakt.

 
                                    
 
			        
 
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			                 
			                 
			                 
			                 
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			         
			        