Napriek tomu, že úspory Slovákov klesajú, väčšina ľudí utráca aj za veci, ktoré nakoniec nevyužije. Takúto skúsenosť má až 70 % populácie. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý pre 365.bank uskutočnila agentúra 2muse v júli tohto roka na vzorke 1008 respondentov.
Impulzívny nákup sú často vyhodené peniaze
Najčastejším dôvodom neuvážených investícií do tovarov a služieb býva podľa 365.bankpredpoklad, že ich skutočne využijeme (35,6 %). Ako ďalší dôvod ľudia uvádzajú skutočnosť, že sa im v danom momente tieto produkty páčili (32,3%). Necelá pätina priznáva, že podlieha zľavám,ktoré uvádza ako hlavný dôvod zbytočných výdavkov.
„Nákupy by sme si mali vopred premyslieť a neriadiť sa aktuálnym psychickým rozpoložením. Ide napríklad o situácie, kedy si týmto spôsobom chceme urobiť radosť, zahnať smútok alebo vyplniť voľný čas. Môže sa to stať výnimočne, ale všeobecne platí, že ak si chceme zadovážiť čokoľvek, riadne si to premyslime. Recept na „zdravé nakupovanie“ je pomerne jednoduchý – plánovať a odkladať si priebežne. Vďaka tomu máme dostatok času na zváženie, či danú vec skutočne potrebujeme. Ak si aj niečo doprajeme, mali by sme mať stanovený maximálny limit, ktorý neprekročíme. Platí aj to, že v zľavách je vhodné kupovať len tie veci, ktoré by sme si zadovážili aj mimo nich,“ odporúča Linda Valko Gáliková, Head of PR 365.bank.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)