Priplatili ste za PRÍRUČNÚ BATOŽINU? Lacné aerolinky si vraj poplatky pýtajú PROTIZÁKONNE

Foto: pixabay.com, unsplash.com
Reklama

Skupina európskych spotrebiteľských organizácií vyzvala národné regulačné úrady a Európsku komisiu, aby preverili poplatky za príručnú batožinu, ktoré podľa nich porušujú zákony EÚ o ochrane spotrebiteľa.

Podnet prichádza len niekoľko mesiacov po tom, ako Španielsko udelilo pokuty piatim nízkonákladovým dopravcom z rovnakého dôvodu, informujú Euronews.

Porušenie rozsudku z roku 2014

Sťažnosť sa opiera o rozhodnutie Súdneho dvora EÚ z roku 2014, podľa ktorého dopravcovia nemôžu účtovať príplatky za príručnú batožinu, pokiaľ spĺňa primerané požiadavky na rozmery, hmotnosť a bezpečnosť. „Dnes podnikáme kroky proti siedmim aerolíniám, ktoré zneužívajú spotrebiteľov a ignorujú rozhodnutie najvyššieho súdu EÚ,“ vyhlásil Agustín Reyna, generálny riaditeľ Európskej spotrebiteľskej organizácie (BEUC).

Sťažnosť podala koalícia 15 spotrebiteľských združení z celej Európy proti týmto nízkonákladovým dopravcom: EasyJet, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, Transavia, Volotea, Vueling a Wizz Air.

Zdroj dát: Euronews

Zmätočné pravidlá a neprehľadné ceny

Podľa BEUC vedie ignorovanie právneho rámca zo strany aerolínií k nejednotným a zmätočným praktikám v celej EÚ. Spotrebitelia tak majú problém porovnávať ceny leteniek alebo robiť informované rozhodnutia.

Európske spotrebiteľské združenia upozorňujú, že aj keď aerolínie tvrdia, že batožina je „nadmerná“, často ide o rozmery, ktoré by podľa rozhodnutia EÚ mali byť bezplatné.

Udelené pokuty v Španielsku

Ešte začiatkom roka udelili španielske úrady piatim z týchto aerolínií (s výnimkou Wizz Air a Transavia) pokuty v celkovej výške 179 miliónov eur za „zneužívajúce praktiky“, medzi ktoré patrili aj poplatky za príručnú batožinu.

Najvyššiu pokutu dostal Ryanair – 107 miliónov eur, Vueling musel zaplatiť 39 miliónov eur a EasyJet 29 miliónov eur.

Najvyššie skryté poplatky má Wizz Air

Finančný portál Tradingpedia nedávno zverejnil analýzu skrytých poplatkov, ktoré si účtujú európske aerolínie nad rámec základnej ceny letenky.

Najvyššie „neviditeľné“ náklady vyčíslili pri Wizz Air – celkovo až 207,93 £ (245 €), ktoré zahŕňajú poplatky za odbavenú batožinu, online rezerváciu či tzv. „rescue fee“.

Voliteľné neznamená nevyhnutné

Podľa správy viaceré aerolínie účtujú za služby, ktoré sa síce tvária ako voliteľné, ale sú v praxi často nevyhnutné – napríklad poplatok za zmeškaný odlet, skupinovú rezerváciu alebo aj poplatky za cestovanie s dojčaťom.

Napríklad infant fee (poplatok za bábätko) sa pohybuje od 25 € (Ryanair, EasyJet) až po 137 € (Vueling).

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie