Aneta Zicklerová, 34-ročná marketingová manažérka hnutia ANO, sa v poslednom období stala stredobodom mediálnej pozornosti nielen v Česku, ale aj na Slovensku. Po dlhých mesiacoch nesie na svojich pleciach nálepku „Babišova milenka“, pričom médiá a verejnosť ju často spájali s Andrejom Babišom.
Aneta Zicklerová, ktorá má 34 rokov a patrí medzi popredné marketérky hnutia ÁNO, prežila v posledných týždňoch skutočne náročné obdobie. Žena, ktorá zohrala kľúčovú rolu pri drvivom víťazstve Andreja Babiša vo tohtoročných parlamentných voľbách, sa rozhodla otvorene prehovoriť o medializovaných špekuláciách týkajúcich sa jej vzťahu s predsedom hnutia. V podcaste Insider, ktorý moderujú Tomáš Jirs a Michal Pôr, priznala, že prvé dni po tom, ako sa jej meno začalo spájať s Babišom, boli pre ňu takmer peklom.
Po tom, čo verejnosť sledovala rozchod Andreja Babiša a Moniky Babišovej, sa meno Anety Zicklerovej rýchlo objavilo v mediálnych špekuláciách.
Niektoré zdroje ju označovali za údajný dôvod rozpadu dlhoročného manželstva predsedu hnutia. Zicklerová dnes na tieto dohady reaguje s humorom, no pripúšťa, že spočiatku bolo veľmi ťažké zvládať tlak médií a verejnosti.
„Bola som označená za jeho milenku. Prvých štrnásť dní bolo peklom. Zrazu si ma niekto všimol a vznikla celá kauza, ktorá ma zasiahla,“ uviedla otvorene Aneta.
Medializované špekulácie ju zasiahli aj na osobnej úrovni, najmä pri vysvetľovaní situácie svojmu dvanásťročnému synovi. Napriek tomu, podľa vlastných slov, nikdy nezostala sama a mala oporu vo svojom tíme a najmä od samotného Babiša, ktorý jej dodal istotu, že všetko sa dá zvládnuť.
Napriek tomu však zdôraznila, že v práci nikdy nezostala sama a Andrej Babiš jej poskytol podporu.
„Podporu som mala v práci, aj pán Babiš ma podržal. Povedal mi, aby som sa z toho nerútila, jednoducho muselo to všetko prejsť,“ doplnila Zicklerová, ktorá sa dnes dokáže na medializované dohady pozerať s nadhľadom.
Po tomto období sa rozhodla, že už nebude „neviditeľnou ženou zo zákulisia“. Začala aktívnejšie vystupovať vo videách hnutia, komunikovať s verejnosťou a ukázať, že jej rola je omnoho viac než bulvárne dohady.
Týmto krokom si podľa vlastných slov dokázala vrátiť kontrolu nad vlastným obrazom a presvedčiť verejnosť, že jej profesionálna kariéra stojí na pevnom základe a je postavená na reálnej práci a kompetencii, nie na senzáciách.
Zicklerová popísala aj pracovnú stránku vzťahu s Babišom a jeho unikátne pracovné nasadenie. Podľa jej slov je expremiér neuveriteľne pracovitý a o každý detail kampane sa stará osobne. Od tvorby príspevkov cez sledovanie reakcií ľudí až po intenzívnu kontrolu tímu, ktorý ho sprevádza. Napriek tomu, že tempo môže byť pre mnohých vyčerpávajúce, ona sama oceňuje jeho pracovitosť a energiu, pretože ju motivuje a dodáva jej pocit, že sa môže podieľať na projekte autentickom a úspešnom. Zicklerová priznáva, že práve kombinácia analytického prístupu a inštinktu, ktorým Babiš disponuje, stojí za silou marketingovej stratégie hnutia ANO.