Reklamu na Markíze si už musíte pozrieť: Ďalší operátor ZAKAZUJE jej pretáčanie, TAKÉTO sú podmienky

markíza-reklama-reklamy
Ilustračné foto. Zdroj: Freepik/EyeEm, Eric_Rodriguez
Reklama

Sledovanie televízie cez archív už nebude také pohodlné ako doteraz. Televízia Markíza nedávno zaviedla prísne opatrenie, ktorým zablokuje pretáčanie reklám počas spätného pozerania programu.

Od začiatku júna sa mnohí zákazníci televíznych služieb od Skylinku a Telekomu začali stretávať s novým pravidlom: v archíve si už nemôžu pretáčať prvé tri minúty reklám pri reláciách televízie Markíza.

Investície do programov

Skylink túto zmenu potvrdil prostredníctvom zákazníckej podpory pre Živé. Rovnako sa k nej 5. júna pridal aj Telekom, ktorý zmenu oznámil s tým, že rešpektuje rozhodnutie Markízy.

Ako upozorňujú obaja operátori, ide výlučne o rozhodnutie televízie Markíza. Tá tvrdí, že ide o „bežnú prax“ v televíznom vysielaní a strategický krok, ktorý má zabezpečiť financovanie kvalitného obsahu.

„Peniaze z reklamy vieme vďaka tomu investovať do programu, ktorý ľudia chcú sledovať,“ uviedla Markíza.

Zákaz sa týka výhradne reklamných blokov, nie samotného televízneho obsahu. Filmy, seriály a relácie si budú môcť diváci pretáčať ako doteraz. Dôležitý je však časový rámec – zákaz pretáčania platí len počas prvých troch dní od odvysielania daného programu, teda v čase, keď sa meria sledovanosť a predáva reklamný priestor. Po uplynutí tejto doby by malo pretáčanie opäť fungovať štandardne, hoci aj to môže závisieť od konkrétneho poskytovateľa.

Postupné obmedzovanie pretáčania

Telekom, ktorý má až 678-tisíc televíznych zákazníkov, potvrdil, že sa zmena týka aj staníc jeho dcérskej spoločnosti Digi Slovakia. Tá rovnako blokuje preskakovanie reklám v archívnych reláciách. Obmedzenie sa nevzťahuje na satelitných zákazníkov, ktorí archívne vysielanie bežne nevyužívajú.

O2 potvrdilo, že od 5. júna zavádza zákaz pretáčania na všetkých staniciach Markízy: Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik. Odvoláva sa pritom podľa portálu Živé na zmluvné povinnosti voči vysielateľovi.

Od stredajšieho dňa sa do skupiny pridáva štvrtý operátor. Orange rovnako pristúpil na nariadenie Markíza Group. „Od dnešného dňa (18.6.2025) je zavedený zákaz pretáčania na celý reklamný blok kvôli nasadenému technickému riešeniu. V budúcnosti budeme aplikovať aktualizovanú verziu s limitom 3 minút na reklamný blok,“ ozrejmila pre Mediálne.sk Alexandra Piskunová zo spoločnosti Orange.

Zákaz pre celý blok

Zmena sa dotkne všetkých zákazníkov, ktorí využívajú službu Orange TV na doma a Orange TV cez internet, zároveň využívajúci službu TV archív, nahrávky alebo funkciu „spustiť od začiatku“.

Zákaz pretáčania reklám bude platný pre celý reklamný blok staníc Markíza, Doma, Dajto, Krimi, Klasik počas prvých troch dní. Po uplynutí tejto lehoty si diváci môžu reklamné bloky pretáčať bez obmedzení podobne ako pred zavedením zmeny. Funkcionalita je čiastočne odlišná, v závislosti od typu zariadenia set-top boxu.

Zmena vyvolala zmiešané reakcie. Kým televízia argumentuje potrebou investícií do kvalitného obsahu, mnohí diváci vnímajú zákaz pretáčania ako obmedzenie komfortu, na ktorý si zvykli. Otázne zostáva, či sa k podobnému kroku odhodlajú aj ďalšie televízie – alebo či naopak operátori a diváci vytvoria tlak, ktorý Markízu prinúti ustúpiť.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova