Podľa spoločnosti IBA, ktorá sa venuje analýze údajov, nízkonákladoví dopravcovia majú už viac ako 59 % leteckého trhu v Poľsku, oproti 31 % v roku 2021. Očakáva sa, že toto číslo bude ďalej rásť, keďže viac Poliakov cestuje skôr za turistikou a prácou, než za migráciou, povedal Michal Kaczmarzyk, riaditeľ Buzz, nízkonákladovej a charterovej dcérskej spoločnosti Ryanairu v Poľsku.
Dodal, že Buzz a Ryanair sa zameriavajú najmä na regionálne letiská, ako napríklad Modlin pri Varšave alebo Katovice pri Krakove. To je v kontraste s Wizzom, ktorý väčšinou lieta z hlavného varšavského letiska Fryderyka Chopina.
Tlak Ryanairu v Poľsku prichádza v čase, keď čelí protivetrom v Taliansku, kde je najväčšou leteckou spoločnosťou na trhu, a vo Francúzsku. Tamojšie regulačné úrady sa snažia zaviesť minimálne ceny leteniek, aby obmedzili lety na krátke vzdialenosti, či už z dôvodov ochrany životného prostredia, alebo ochrany autobusových a vlakových spoločností.
Miernejšie regulačné požiadavky v Poľsku a východnej Európe, nižšia environmentálna kontrola a zlé železničné spojenia z nich robia atraktívne trhy.