Jedna z najväčších bánk na Slovensku – Slovenská sporiteľňa – čelila technickým problémom, ktoré ovplyvnili jej klientov po celom Slovensku. Výpadky sa týkali najmä platieb kartou a mobilného bankovníctva.
Problém zrejme zasiahol väčšiu skupinu používateľov. Používatelia najčastejšie nahlasovali výpadky mobilnej aplikácie George a problémy s platobnými kartami. Tieto ťažkosti sa objavovali naprieč celým Slovenskom.
Na oficiálnom webe banky je aj oznámenie pre klientov: „Ospravedlňujeme sa vám, ak sa vám dnes nepodarilo zrealizovať platbu kartou. Rezervované peniaze vám vrátime najneskôr do 48 hodín.“
V ďalšej správe upresnili, že ak niekomu 7. mája neprešla platba kartou, no peniaze sa mu aj tak javili ako zablokované, nemusí sa obávať – z účtu mu ich banka nestiahne. Rezervácia bude automaticky zrušená do dvoch dní. „Ak sa vám 7. mája nepodarilo zaplatiť kartou a aj napriek tomu vidíte v Georgeovi, že sú peniaze rezervované, nemusíte sa obávať, peniaze za nákup vám z účtu nestiahneme. Rezerváciu platby zrušíme do 48 hodín,“.
Problém zaznamenal aj DownDetector
Problémy s platbou a aplikáciou George hlásili klienti aj na DownDetectore, podľa ktorého sa začali problémy objavovať okolo 09.00 h ráno.
Podľa Denníka N už služby banky fungujú. Nateraz však nie je známe, čo výpadok spôsobilo. Ako však banka pripomenula, rezervované peniaze klientom vrátia najneskôr do 48 hodín.