Slovenská pošta robí kroky k zlepšeniu svojich služieb zákazníkom. V dohľadnej dobe zvažuje vyrukovať s niekoľkými novinkami, ktoré prinesú lepší komfort pre klientov.
Slovenská pošta zvažuje zaviesť niekoľko noviniek, ktorými chce výrazne zlepšiť svoje služby. Ako informuje portál Živé, jednou z plánovaných modernizácií bude jednoduchší proces vracania zásielok.
Táto možnosť nebude dostupná len pri väčších e-shopoch, ale aj menších obchodoch, ktoré ponúkajú svoje tovary cez internet. Inovácia bude rovnako prístupná aj pri súkromnej preprave medzi jednotlivcami.
Zlepšenie digitálnych služieb
V ďalších etapách bude pošta rozširovať možnosti v oblasti digitálnych služieb klientom. „V ďalších fázach sa pripravuje možnosť elektronickej úhrady viacerých typov poplatkov, online rezervácie termínov na vybavenie zložitejších služieb či elektronického overenia identity,“ ozrejmila hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.
Aplikáciu pošty má momentálne stiahnutých takmer 650-tisíc používateľov mobilných telefónov, aktívne ju využíva zhruba 150-tisíc klientov.
Pripomenula, že aplikácia prináša prehľadné, rýchle a spoľahlivé riešenia pre vybavenie viacerých poštových úkonov bez potreby navštíviť pobočku. Medzi jej najvyužívanejšie funkcie patrí podľa hovorkyne sledovanie zásielok. Ponúka prehľad o aktuálnom stave odchádzajúcej aj prichádzajúcej pošty, prostredníctvom aplikácie sa dá zmeniť dátum doručenia zásielky, ale tiež predĺžiť jej uloženie na pošte, preposlať ju na inú pobočku alebo do Balíkoboxu.
Umožňuje tiež podať a zaplatiť zásielku online. Po vyplnení potrebných údajov a zaplatení stačí vytlačiť a nalepiť na ňu adresný štítok, resp. adresu ručne vypísať spolu s vygenerovaným kódom, ktorý potvrdzuje, že je už aj uhradená. Následne sa dá zásielka podať v ľubovoľnom Balíkoboxe alebo kamennej pobočke, priblížila Peterová.
Aplikácia umožňuje napríklad aj vyhľadať najbližšiu alebo konkrétnu pobočku a bližšie informácie o nej, ako aj najbližší Balíkobox vrátane informácií o počte voľných schránok pre podaj zásielok.
„Cielenými inováciami aplikácie chceme skvalitniť používateľský zážitok, skrátiť čas strávený na pobočke, či dokonca eliminovať potrebu navštíviť ju. Už teraz ponúka široké portfólio funkcionalít, ktoré v najbližšom období budeme rozširovať,“ avizoval generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.
Návrat staro-novej služby
Ďalšou staro-novou službou je poskytovanie elektronických výpisov z listu vlastníctva a kópií z máp katastra nehnuteľnosti. Túto službu si viete vybaviť na takmer 600 pobočkách pošty, čo je necelá polovica z celkového počtu miest, kde Slovenská pošta poskytuje fyzicky svoje služby.
Pred návštevou pošty je preto vhodné si na webovej stránke spoločnosti overiť, na ktorej pobočke si túto službu viete vybaviť.
„Služba je spoplatnená a na jej vybavenie je potrebné preukázať sa platným dokladom totožnosti (občianskym preukazom alebo pasom). Klient zároveň musí vedieť presne identifikovať svoju požiadavku, napríklad číslom parcely, menom vlastníka či inými údajmi,“ dodala pošta.