Nový dobový seriál Sľub si získava čoraz viac divákov a televízia Markíza s ním môže mať ambiciózne plány. Dosahuje vynikajúce výsledky a postupne dobieha úspešný Dunaj, k vašim službám. Môže sa stať dlhodobým projektom, ktorý vydrží na obrazovkách celé roky.
Už dva mesiace sa na slovenských obrazovkách vysiela nová dobová denná séria Sľub, pri ktorej môže mať Markíza ambiciózne plány. V posledných týždňoch sa z neho stáva nový seriálový fenomén, ktorý môže konkurovať, ba dokonca prekonať Dunaj, k vašim službám, píše portál mediaboom.sk.
Sľub sa šplhá medzi televízne hity
Markíza zvládla úspešne naštartovať nový seriál a v posledných týždňoch sa Sľub stáva čoraz populárnejším. V obchodnej cieľovej skupine dosiahol jeden zo svojich najlepších výsledkov – rating 9,4 % a trhový podiel 35,5 %. Postupne sa približuje k sledovanosti Dunaja, ktorý minulý týždeň zaznamenal rating 8,5 % a podiel 29 %.
V obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza predáva reklamu, dosiahol v pondelok ďalší z najlepších výsledkov – rating 9,4 % a trhový podiel až 35,5 %. Pre porovnanie, Dunaj minulý týždeň zaznamenal ratingy na úrovni 8,5 % s trhovým podielom okolo 29 %.
Sľub si v celkovom publiku pripísal druhý najlepší výsledok od štartu vysielania, keď si ho priemerne pozrelo 526-tisíc divákov. Aj v tejto cieľovej skupine tak postupne dobieha Dunaj, ktorý pred týždňom prilákal približne 540-tisíc divákov.
Dlhodobý projekt s veľkým potenciálom
Sľub sa zaradil medzi dlhodobé rodinné seriály Markízy, ktoré televízia často nasadzuje do podvečerného vysielania. Takéto projekty bývajú plánované na viacero sezón.
Medzi predchodcov Sľubu patria seriály ako Chlapi neplačú, Oteckovia či Mama na prenájom, ktoré zostávali na obrazovkách, pokiaľ si udržiavali nadpriemernú sledovanosť alebo stabilnú hereckú zostavu. Výnimkou bola Kukučka, ktorá po jednej sezóne skončila pre nízky divácky záujem.
Aj fanúšikovia Sľubu môžu očakávať, že nepôjde o krátkodobý projekt. Seriál nemusí mať vopred určený záver. Rovnaký osud má aj spomínaný Dunaj, ktorého pokračovanie závisí od diváckeho záujmu.
Tvorcovia naznačili, že dej by sa mohol rozšíriť až do obdobia po druhej svetovej vojne. Aktuálne sa príbeh odohráva na prelome rokov 1942 a 1943, pričom v dobovom kontexte sa často spomína jedna z najkrvavejších bitiek histórie – boj o Stalingrad.
Na rozdiel od Dunaja, jeho česká verzia Zlatá labuť, ktorá vychádza z rovnakého námetu, už svoje pôsobenie na obrazovkách ukončila. Na televízii Nova sa seriálu nedarilo tak dobre ako jeho slovenskej verzii na Markíze. Po troch sériách a 56 epizódach sa jeho príbeh uzavrel minulú jar. Dunaj medzitým vstupuje do 10. série a prekračuje hranicu 170 premiérových dielov.
Sľub môže na obrazovkách vydržať roky
Televízie zvyčajne rozhodujú o pokračovaní seriálov približne rok pred ich vysielaním, no v prípade Sľubu mohla Markíza už od začiatku plánovať dlhšiu životnosť než pri jeho predchodcoch.
Rodinný podvečerný seriál Mama na prenájom napríklad skončil po dvoch rokoch, pričom televízia už po prvej sezóne začala pripravovať aktuálnu retro novinku zasadenú do 80. rokov.
Zatiaľ čo Mama na prenájom čerpala námet z tureckej telenovely, Sľub je originálnym projektom Markízy, hoci v niektorých aspektoch sa inšpiroval známymi titulmi. Tento fakt televízii poskytuje väčšiu voľnosť pri rozvíjaní príbehu a budovaní nových dejových línií do budúcnosti.
Televízia mala už pri prípravách Sľubu vysoké ambície a podľa zákulisných informácií oslovovala hercov na dlhodobú spoluprácu. Dokonca sa špekulovalo, že seriál by mohol vydržať na obrazovkách až do roku 2028. Ak si udrží popularitu, mohol by sa stať ďalším dlhoročným hitom podobne ako Oteckovia, ktorí sa vysielali štyri a pol roka.
Aj keď televízie stanovujú strategické projekty s ambíciou dlhodobého vysielania, zvyčajne pracujú s opatrnejším časovým horizontom, pretože konečné slovo majú vždy diváci a ich záujem o program. To isté platí aj pre Sľub.
Ak by sa mu podarilo naplniť tieto očakávania, mohol by sa vyrovnať fenoménu Oteckovia, ktorí sa na obrazovkách udržali štyri a pol roka. Ich koniec však prišiel nečakane – Markíza s nimi pôvodne rátala na celý rok 2022, no prudký pokles sledovanosti na jar viedol k predčasnému ukončeniu. Keďže televízia nemala pripravenú náhradu, podvečerné vysielanie počas celej jesene vypĺňali iba Rodinné prípady.
GALÉRIA