Minister dopravy Jozef Ráž (Smer-SD) v auguste sľuboval Slovákom „zastropovanie“ cien na novootvorenej leteckej linke Bratislava – Košice. Tvrdil, že jednosmerný let bez batožiny nebude stáť viac ako 75 eur. Ibaže linka spustila prevádzku a ukázalo sa, že realita je oveľa drahšia. Odborníci poukazujú na dôležitú vec, o ktorej štát mlčal.
Keď Ministerstvo dopravy v auguste ohlasovalo štart vnútroštátnej leteckej trasy medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska, šéf rezortu, Jozef Ráž, garantoval cestujúcej verejnosti cenové stropy.
„Ceny boli zafixované už počas nastavovania podmienok tendra. Pri jednosmernom lete bez podanej batožiny do hodnoty 75 eur a s podanou batožinou do 85 eur. Cena spiatočnej letenky sa bude začínať na úrovni 39,98 eura. Nami bola určená aj maximálna cena, a to 150 eur (bez batožiny) a s podanou batožinou do 170 eur,“ informoval vtedy minister dopravy.
Ráž pritom zdôraznil, že finálna suma za letenku bude závisieť od toho, aký dlhý čas vopred si ju cestujúci zadovážia, respektíve od aktuálneho obsadenia lietadla, podobne ako je to bežné pri iných letoch.
Drahšia realita: 100 eur za jednosmernú letenku
Po slávnostnom spustení leteckého spojenia medzi Košicami a Bratislavou sa však objavili letenky, ktoré stanovené sľubované maximum výrazne prekonávajú, píše portál tvnoviny.sk.
Napríklad v pondelok 24. novembra bolo možné nájsť jednosmerné letenky z Košíc do hlavného mesta na piatok 28. novembra, ktoré stáli 99,99 eura bez akejkoľvek batožiny. Táto suma tak prekračuje ministrom deklarovanú hranicu 75 eur takmer o 25 eur.

Ukazuje sa, že limitované cenové stropy neboli zavedené pre všetky dostupné letenky, ale zrejme sa vzťahujú iba na určitý, dopredu určený kontingent miest, čo ministerstvo v pôvodnom vyhlásení zrejme neuviedlo dostatočne jasne. Cestujúci tak na poslednú chvíľu, alebo v prípade veľkého dopytu, musia zaplatia omnoho viac.


