Zaujímavé je, že spory o názvy sa nemusia obmedzovať len na samotné modely áut. Automobilky sa často sporia aj o názvy technológií, ktoré vo svojich vozidlách používajú. No len si skúste byť novou automobilkou a nalepiť si na model označenia Quattro. xDrive, Hybrid Synergy Drive alebo AMG. Uvidíte, čo sa stane. Niekedy si ale problémy spôsobia samotné automobilky, už len tým, že vyberú skutočne nevhodný názov v rámci globálneho trhu. Napríklad Chevrolet mal kedysi problémy s názvom Nova, ktorý na niektorých trhoch, najmä v španielsky hovoriacich krajinách, znamená „nejde“. A to nechcete.
Názov auta ako nadávka
Španielčina je všeobecne zrejme dosť problematická. Podobne aj Mitsubishi muselo premenovať svoj model Pajero na niektorých trhoch na Montero, pretože v španielčine má slovo „pajero“ vulgárny význam. Slušne by sa dalo preložiť ako „samohonič“. Naspäť ale k sporom medzi automobilkami, takpovediac späť do súčasnosti. Ďalší zaujímavý prípad sa týka Audi a značky Nio. Audi vyhralo súdny spor v Nemecku proti čínskej automobilke Nio, ktorá chcela použiť názov pre svoj model názov „ES6“ a „ES7“.
Audi argumentovalo, že tento názov je príliš podobný ich modelu „A6“ a „A7“. A vyhralo. Dnes už sa asi nestane, že by si niekto kúpil model 901 a potom vlastne po čase zistil, že jazdí modelom 911. Myslíme tým príklad skutočnej zmeny názvu modelu už za výroby, za predaja. Prípad z Porsche bol jeden, a ako máme možnosť vidieť, nebol posledný. Dnes si už tieto automobilky skutočne strážia svoje autorské práva a nenechajú veci zájsť tak ďaleko. Ale kto vie, možno niekedy nejaká čínska značka príde s modelom, ktorý sa bude volať 458 Atilia, a potom ešte len budeme svedkami súdnych sporov.