Spôsobí príchod nového reťazca cenovú vojnu v obchodoch? Biedronka avizuje otváranie na Slovensku už o PÁR DNÍ

Poľský reťazec Biedronka už 5. marca otvorí svoju prvú prevádzku na Slovensku. Zdroj: Biedronka; Unsplash/Eduardo Soares
Reklama

Kým v niektorých predajniach sú už pripravení na privítanie zákazníkov, niekde práce stále neskončili.

Prichádza hráč, ktorý na slovenskom obchodnom trhu zrejme poriadne zamieša karty. Poľský diskont Biedronka po veľkom oznámení o expanzii narazil na nemalé problémy pred otváraním.

Bude vás zaujímať

Ako sme písali v dávnejšom článku, zámerom Biedronky bolo otvoriť prvé predajne na Slovensku koncom roka 2024.

Otvorenie už o pár dní

Biedronka narazila na komplikovaný proces s logistikou a administratívnymi úkonmi, čo zahŕňa prípravu priestorov na predaj či zazmluvnenie lokálnych dodávateľov výrobkov. Ďalšou prekážkou boli aj legislatívne požiadavky či včasné obsadenie personálu na pozície.

Diskont tak nestihol kľúčové predvianočné obdobie, kedy frekvencia nakupujúcich prináša obchodníkom veľké zisky.

Otvorenie sa však nezadržateľne blíži a ako dodáva portál tvnoviny.sk, prví zákazníci by si mohli v slovenskej verzii „Lienky“ nakúpiť už o pár dní.

Reťazec, ktorý patrí pod portugalskú spoločnosť, predstavil zámer otvoriť predajne v piatich slovenských mestách – Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen.

Následne sa k nim pridali lokality ako Miloslavov, Liptovský Mikuláš či obec Čierne. Pred pár dňami sme informovali o ďalšej obci, ktorá pribudla do zoznamu. Ide o Chorvátsky Grob, kde aktuálne hľadajú manažéra predajne a jeho zástupcu. Vedúcej pozícii sľubujú plat vo výške 1 900 eur s možnými bonusmi, jeho zástupca si môže zarobiť 1 475 eur.

Predajne pribúdajú

Kým v niektorých predajniach sú už pripravení na privítanie zákazníkov, niekde práce stále neskončili. Napríklad vo Zvolene majú už skoro všetko prichystané na prestrihnutie symbolickej pásky, v Považskej Bystrici stačí vyložiť tovar do regálov.

Predajňa v Miloslavove, ktorá vznikla behom pár mesiacov, by sa do ostrej prevádzky mala dostať už o niekoľko dní.

Biedronka je pomerne skúpa na poskytnutie informácií, najmä čo sa týka termínov otvorenia predajní. Postupne ale odhalila ďalšie miesta, kde chce postaviť supermarkety. Má ísť o Žihárec, Slovenský Grob či Liptovský Mikuláš.  Pripravené je aj distribučné centrum vo Voderadoch.

„Finalizujeme posledné prípravy na spustenie našich predajní na Slovensku. Čoskoro budeme pripravení odhaliť konkrétnejšie podrobnosti v blízkej budúcnosti,“ znie v stanovisku Biedronky.

Nová energia na trhu

Či sa podarí reťazcu priblížiť s cenami domácemu Poľsku, je podľa riaditeľa Inštitútu moderného spotrebiteľa, Filipa Kužmu, veľkou otázkou.

„Je náročné povedať, či sa ceny priblížia tým v Poľsku. Je však jasná konkurencia a viac konkurencie je jednoznačným tlakom na ceny. Príchod Biedronky na Slovensko podporí pozitívnu cenovú úroveň.“

Po rokoch tak ide o nového konkurenta, ktorý sa zameriava na vlastné značky či lokálne výrobky a keďže v Poľsku patrí k silným hráčom na trhu, môže sa pokúsiť o stlačenie cien nadol aj u nás. Či sa existujúci hráči na trhu pokúsia zabojovať s cenovou výzvou, ukáže až otvorenie prevádzok.

„Trhu to pridá novú energiu a je možné, že to naštartuje novú vlnu cenovej vojny,“ dodáva Kužma.

Biedronka avizuje nízke ceny a kvalitné tovary, ktoré sa tiež vyrábajú na Slovensku. Množstvo produktov bude dostupných pod vlastnou značkou, ktorú budú distribuovať rôzni výrobcovia.

V prípade lokálnych produktov si reťazec zaregistroval ochranu značiek ako „Krajina mäsa“ v prípade mäsových výrobkov, „Sladká krajina“ pri sladkostiach, „Chutnégo!“ pre potraviny zdravej výživy, ale tiež „Mliečna dolina“ pre mliečne výrobky a mnohé ďalšie.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis