Syn zakladateľa Playboya Hugha Hefnera prekvapuje: Svetoznámy časopis chce odkúpiť späť

Na snímke vľavo syn Hugha Hefnera Cooper Hefner v roku 2018. Zdroj: Profimedia; Pexels
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Playboy, ktorý sa preslávil celosvetovo známym pánskym časopisom, by čoskoro mohol znova vlastniť Hefner. Cooper Hefner, najmladší syn zosnulého zakladateľa Playboya Hugha Hefnera, totiž chce značku odkúpiť späť. V pondelok spolu so skupinou investorov za ňu ponúkol spoločnosti Playboy Group 100 miliónov dolárov.

Pod spoločnosť Playboy Group patrí aplikácia pre sociálne médiá a výroba spodnej bielizne. K piatku mala firma trhovú hodnotu vyše 50 miliónov dolárov. Spoločnosť vstúpila na burzu v roku 2021 cez účelovú akvizičnú spoločnosť (SPAC). Odvtedy ale akcie firmy klesli o viac ako 90 percent, píšu novinky.cz.

„Je to skvelá americká spoločnosť a skvelá americká značka aj mimo môjho osobného vzťahu, ktorý k nej mám,“ povedal pre Wall Street Journal 33-ročný Hefner. „Ale bolo s ňou nakladané až do stavu potenciálnej neexistencie,“ dodal.

Hefner chce kúpiť značku Playboy a duševné vlastníctvo a súkromne vydávať publikácie pod svojou investičnou spoločnosťou Hefner Capital. Zostávajúce časti Playboy Group by mali podľa jeho návrhu pokračovať ako samostatná spoločnosť pod novým názvom s tým, že tá by v novo vzniknutom Playboyi získala desaťpercentný podiel.

Sám Hefner chce byť na čele nového Playboya a stať sa jeho generálnym riaditeľom. Isté skúsenosti už má, pretože v minulosti zastával tri roky, do roku 2016, funkciu kreatívneho riaditeľa firmy.

Zakladateľ Playboya Hugh Hefner zomrel v roku 2017. Okrem Coopera mal ešte ďalšie tri deti. Spoločnosť prestala na domácom trhu v USA vydávať pravidelný tlačený časopis v roku 2020 a prešla na online obsah. Cooper Hefner a zvyšok rodiny odvtedy predali svoje zostávajúce podiely.

Spoločnosť Playboy v dnešnej podobe príliš nepripomína tlačenú publikáciu, ktorú Hugh Hefner v roku 1953 založil. Vtedy bol časopis zameraný na sofistikované mužské publikum. Jeho obsah vypĺňali zasvätenými textami slávni novinári a autori a obrázky s nahotou. Počas rokov sa Playboy presunul aj na produkciu videa, predaj tovaru a v jednej chvíli poskytoval aj prenájom limuzín.

V ére šíriacej sa pornografie na internete a klesajúcich príjmov z reklamy sa spoločnosť postupne premenila. Playboy Group sa po vstupe na burzu v roku 2021 zamerala na licencovanie loga a predaj spodnej bielizne a ďalšieho tovaru. Pred troma rokmi kúpila za 30 miliónov dolárov platformu na tvorbu obsahu Dream a začlenila ju do služby Centerfold. Tá mala konkurovať sociálnej sieti OnlyFans, ktorá sa zameriava na dospelých.

V súčasnosti je Playboy v strate s dlhom presahujúcim 200 miliónov dolárov. Predáva niektoré maloobchodné aktíva, znižuje náklady a vyjednáva novú dohodu s veriteľmi, ktorá má firme poskytnúť viac času na splatenie dlhu. Podľa Hefnera boli akvizície Playboya neuvážené a firma zle riadená.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Kultúra a showbiznis