Aj obyčajné autá, ktoré denne stretávame na cestách, môžu skrývať fascinujúce príbehy, technické paradoxy či prekvapivé spojenia s legendárnymi značkami ako Porsche alebo Bugatti. Zabudnite na stereotypy – týchto 5 modelov vám ukáže, že aj “obyčajné” môže byť mimoriadne.
Za každodennými autami sa často skrývajú technické zvraty, nečakané spolupráce a riešenia, ktoré by ste skôr čakali u exkluzívnych značiek. Týchto päť príkladov ukazuje, že aj v „bežných“ modeloch môže driemať výnimočný príbeh.
Subaru B9 Tribeca: Facelift zachránený z trosiek Saabu
Na prelome milénia mal americký automobilový gigant GM ambíciu uviesť na trh SUV pod značkou Saab s názvom 9-6X, ktorý mal byť prepracovanejšou alternatívou k netradične tvarovanému Subaru B9 Tribeca. Projekt však padol kvôli bankrotu Saabu, píše portál autobild.pluska.sk.
GM tak daroval Subaru množstvo karosárskych dielov, ktoré Japonci šikovne použili ako facelift. Zmenil sa dizajn, no príbeh za ním zostal poriadne nečakaný.

Peugeot 607: Francúzsky elegán s prevodovkou od Porsche
Znie to ako oxymoron, no veľký sedan od Peugeotu využíval technológiu priamo z dielní Porsche. Model 607 dostal automatickú prevodovku Tiptronic od ZF-Porsche, čo bolo v roku 1999 síce už trochu zastarané, no stále pôsobivé.
S výkonom 204 koní z najsilnejšieho šesťvalca si vodiči mohli užívať manuálny režim… aspoň raz. Potom väčšinou zostali pri klasickom automate.

Run-flat revolúcia: Prečo majitelia minivanov trpeli rovnako ako vodiči Bugatti?
Michelin PAX systém mal byť technologickým skokom v bezpečnosti. Špeciálny podporný krúžok namiesto tuhých bočníc umožňoval jazdu aj po defekte. Fungoval v luxusných autách ako Rolls-Royce či Bugatti Veyron, no dostal sa aj do minivanov ako Honda Odyssey, Nissan Quest či Acura RL.
V praxi však majiteľov čakal šok – drahé špeciálne nástroje na montáž, krátka životnosť pneumatík a takmer nulová opraviteľnosť. Z bežnej jazdy sa stala drahá nočná mora.

Renault 21: Keď sa kvôli prevodovke obrátil celý motor
Niektoré automobilové riešenia sú výsledkom kompromisov, iné odvážnej vynaliezavosti. Prípad Renaultu 21 patrí do tej druhej kategórie. Pri modernizácii sa ukázalo, že výkonný 2,0-litrový motor nezapadne do existujúceho priečneho usporiadania – jednoducho kvôli prevodovke.
Renault sa rozhodol nevyvíjať novú, ale motor jednoducho otočil pozdĺžne. Výsledkom bola takmer kompletne prerobená predná časť auta a údajne aj rozdiely v rázvore kolies.

Daewoo Evanda: Kórejský sedan s nemeckou dušou od Porsche
Na prvý pohľad nič výnimočné, Daewoo Evanda pôsobila ako typický sedan strednej triedy. No pod kapotou sa skrývalo niečo nečakané. Vývoj šesťvalcového motora s objemom 2,5 litra zverilo Daewoo inžinierom z Porsche Engineering.
Motor, aj keď pôsobil ušľachtilo, produkoval len 158 koní a bol spriahnutý so štvorstupňovým automatom ZF. Dynamika? Skôr ležérna než športová. Napriek tomu išlo o unikátne spojenie – kórejská karoséria s nemeckou mechanikou.
