Tajomstvá bežných áut: TOTO je 5 nečakaných faktov, ktoré by vás ani vo sne nenapadli

auto
Ilustračné fotografie. Zdroj: ISTOCK/igoriss, ISTOCK/miniseries, ISTOCK/andresr, koláž: iStream
Reklama

Aj obyčajné autá, ktoré denne stretávame na cestách, môžu skrývať fascinujúce príbehy, technické paradoxy či prekvapivé spojenia s legendárnymi značkami ako Porsche alebo Bugatti. Zabudnite na stereotypy – týchto 5 modelov vám ukáže, že aj “obyčajné” môže byť mimoriadne.

Za každodennými autami sa často skrývajú technické zvraty, nečakané spolupráce a riešenia, ktoré by ste skôr čakali u exkluzívnych značiek. Týchto päť príkladov ukazuje, že aj v „bežných“ modeloch môže driemať výnimočný príbeh.

Subaru B9 Tribeca: Facelift zachránený z trosiek Saabu

Na prelome milénia mal americký automobilový gigant GM ambíciu uviesť na trh SUV pod značkou Saab s názvom 9-6X, ktorý mal byť prepracovanejšou alternatívou k netradične tvarovanému Subaru B9 Tribeca. Projekt však padol kvôli bankrotu Saabu, píše portál autobild.pluska.sk.

GM tak daroval Subaru množstvo karosárskych dielov, ktoré Japonci šikovne použili ako facelift. Zmenil sa dizajn, no príbeh za ním zostal poriadne nečakaný.

dynamic image
Na snímke vozidlo Subaru Tribeca. Zdroj: REPROFOTO/Subaru

Peugeot 607: Francúzsky elegán s prevodovkou od Porsche

Znie to ako oxymoron, no veľký sedan od Peugeotu využíval technológiu priamo z dielní Porsche. Model 607 dostal automatickú prevodovku Tiptronic od ZF-Porsche, čo bolo v roku 1999 síce už trochu zastarané, no stále pôsobivé.

S výkonom 204 koní z najsilnejšieho šesťvalca si vodiči mohli užívať manuálny režim… aspoň raz. Potom väčšinou zostali pri klasickom automate.

Na snímke vozidlo Peugeot 607. Zdroj: WIKIMEDIA COMMONS/ Wladyslaw

Run-flat revolúcia: Prečo majitelia minivanov trpeli rovnako ako vodiči Bugatti?

Michelin PAX systém mal byť technologickým skokom v bezpečnosti. Špeciálny podporný krúžok namiesto tuhých bočníc umožňoval jazdu aj po defekte. Fungoval v luxusných autách ako Rolls-Royce či Bugatti Veyron, no dostal sa aj do minivanov ako Honda Odyssey, Nissan Quest či Acura RL.

V praxi však majiteľov čakal šok – drahé špeciálne nástroje na montáž, krátka životnosť pneumatík a takmer nulová opraviteľnosť. Z bežnej jazdy sa stala drahá nočná mora.

Na snímke vozidlo Honda Odyssey Touring Elite. Zdroj: ISTOCK/christopherarndt

Renault 21: Keď sa kvôli prevodovke obrátil celý motor

Niektoré automobilové riešenia sú výsledkom kompromisov, iné odvážnej vynaliezavosti. Prípad Renaultu 21 patrí do tej druhej kategórie. Pri modernizácii sa ukázalo, že výkonný 2,0-litrový motor nezapadne do existujúceho priečneho usporiadania – jednoducho kvôli prevodovke.

Renault sa rozhodol nevyvíjať novú, ale motor jednoducho otočil pozdĺžne. Výsledkom bola takmer kompletne prerobená predná časť auta a údajne aj rozdiely v rázvore kolies.

Na snímke vozidlo Renault 21. Zdroj: WIKIMEDIA COMMONS/ Rudolf Stricker

Daewoo Evanda: Kórejský sedan s nemeckou dušou od Porsche

Na prvý pohľad nič výnimočné, Daewoo Evanda pôsobila ako typický sedan strednej triedy. No pod kapotou sa skrývalo niečo nečakané. Vývoj šesťvalcového motora s objemom 2,5 litra zverilo Daewoo inžinierom z Porsche Engineering.

Motor, aj keď pôsobil ušľachtilo, produkoval len 158 koní a bol spriahnutý so štvorstupňovým automatom ZF. Dynamika? Skôr ležérna než športová. Napriek tomu išlo o unikátne spojenie – kórejská karoséria s nemeckou mechanikou.

Na snímke vozidlo Daewoo Evanda. Zdroj: WIKIMEDIA COMMONS/Rudolf Stricker
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Auto-moto