Začiatok víkendu prinesie klientom troch bánk výrazné obmedzenia. Slovenská sporiteľňa, Poštová banka a 365.bank naplánovali nočné technologické odstávky, ktoré dočasne odstavia internet banking aj mobilné aplikácie. Výbery hotovosti kartou však zostanú bez obmedzení.
Počas nočných hodín čakajú klientov Slovenskej sporiteľne, Poštovej banky a 365.bank výpadky elektronických služieb, ktoré zasiahnu najmä online prístup k účtom a mobilné aplikácie. Hoci platby kartou a výbery hotovosti budú fungovať, internet banking, mobilné prevody či zakladanie produktov sa dočasne zastavia. Banky tak pripravujú pôdu pre zlepšenie bezpečnosti a komfortu, no zákazníci by sa mali pripraviť vopred, aby ich obmedzenia nezaskočili.
Najväčšia banka zablokuje prístup k účtom aj mobilné výbery
Slovenská sporiteľňa (SLSP), ako najväčšia banka na Slovensku, naplánovala odstávku svojich služieb z piatka na sobotu. Klienti musia počítať s úplnou nedostupnosťou online služieb od polnoci do ôsmej ráno, oznámila to banka na svojej webovej stránke.
„V noci z piatka na sobotu 5. júla bude preto nedostupná väčšina našich služieb, vrátane otvorenia nových účtov,“ uviedla banka.
V tomto čase nebude možné využívať internetbanking George, mobilnú aplikáciu George, Databanking, Business24, Sporopay či API rozhrania pre externé aplikácie. Nedostupné budú aj všetky služby cez web www.slsp.sk vrátane zakladania a úpravy produktov.
Banka upozorňuje, že nebude možné vyberať hotovosť z bankomatov pomocou mobilu. Dobrou správou však je, že výbery a platby prostredníctvom klasickej platobnej karty ostanú plne funkčné.
„Vylepšujeme naše bankové služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. Za obmedzené používanie našich služieb sa ospravedlňujeme. Ďakujeme za pochopenie,“ dodala Slovenská sporiteľňa.
Poštová banka a 365.bank tiež prerušia elektronické služby
O niečo kratšiu odstávku oznámili Poštová banka a 365.bank, ktoré patria do rovnakej finančnej skupiny.
„Z dôvodu plánovanej odstávky elektronického bankovníctva budú Mobilná aplikácia a Internet banking od piatka 4.7. 2025 v čase od 22:00 do soboty 5.7. do 03:30 nedostupné,“ oznámila Poštová banka na webovej stránke. Rovnako to urobila aj 365.bank na svojom webe.
V uvedenom čase nebudú fungovať mobilná aplikácia ani internet banking. Banky odporúčajú klientom naplánovať si platby vopred a uistiť sa, že poznajú svoj ePIN, ktorý budú potrebovať pri online platbách kartou.
Platby kartou a výbery hotovosti z bankomatov budú počas celej doby fungovať bez obmedzení. Banky tiež upozornili, že push notifikácie o pohyboch na účte budú doručené až po ukončení odstávky a zostatok v aplikácii môže byť dočasne neaktuálny.
Pripravte sa vopred
Banky svojim klientom odporúčajú skontrolovať si ePIN a vybaviť dôležité prevody ešte pred začiatkom odstávky. Po skončení obmedzení zároveň odporúčajú aktualizovať mobilné aplikácie, aby všetko opäť fungovalo bez problémov.
Všetky tri banky sa za obmedzenia ospravedlňujú a uisťujú klientov, že cieľom je zvýšenie bezpečnosti a zlepšenie používateľského zážitku.