Toto je 7 štýlových klasických áut do 10 000 €, ktoré vás odlíšia od davu. A okoloidúci budú rozhodne OTÁČAŤ HLAVAMI

Zdroj: Canva
Reklama

Chcete jazdiť niečím výnimočným, no zároveň nechcete minúť majland? Tieto autá vás nebudú stáť viac ako 10 000 €, no zanechajú dojem, budia rešpekt a niektoré z nich dokonca môžu časom získať na hodnote. Či už hľadáte víkendovku, štýlové každodenné auto alebo vstupenku do sveta youngtimerov, prinášame vám výber, ktorý poteší každého automobilového nadšenca.

Možností v tejto kategórii je veľa – od elegantných kupé cez zábavné roadstre až po nezničiteľné sedany. Niektoré z týchto áut už dnes nadobúdajú zberateľský štatút, iné vám jednoducho spravia radosť každý deň na ceste do práce. Dôležité je vedieť, po čom siahnuť a na čo si dať pozor. Tu je našich 7 favoritov, ktoré vedia zaujať vzhľadom, charakterom aj jazdným zážitkom – a všetky sa zmestia do rozpočtu 10 000 €.

Audi TT Mk1 (1998 – 2006)

Audi TT prvej generácie vie stále zaujať dizajnom, Zdroj: Wikimedia commons
Audi TT prvej generácie vie stále zaujať dizajnom. Zdroj: Wikimedia commons

Keď sa objavilo prvé TT, pôsobilo ako z inej galaxie. Jeho kruhový dizajn a interiér z brúseného hliníka očaril svet. V kombinácii s pohonom quattro a benzínovým motorom 1.8T ponúka aj zábavnú jazdu – najmä v čistej verzii bez “tuningovej histórie”.

Prečo ho chcieť: Kultový dizajn, dostupnosť dielov, dynamika.

Odporúčaný motor: 1.8T 180 k (manuál, quattro).

Pozor na: Historicky lacné kúsky s pochybnou úpravou, elektriku.

Pre koho: Pre každého, kto chce vizuálne výnimočné auto za málo peňazí.

Toyota Celica (1999 – 2006)

Japonská Toyota Celica je vďaka svojmu športovému vzhľadu nezameniteľná, Zdroj: Wikimedia commons
Japonská Toyota Celica je vďaka svojmu športovému vzhľadu nezameniteľná. Zdroj: Wikimedia commons

Agresívny dizajn, športový podvozok a vysokootáčkové motory – to bola Celica siedmej generácie. Auto, ktoré vyzerá rýchlo aj keď stojí. Ľahké a presné riadenie, spoľahlivý motor a slušná výbava z nej robia výborné prvé športové auto.

Prečo ho chcieť: Výrazný dizajn, vysoké otáčky motora, nízke prevádzkové náklady.

Odporúčaný motor: 1.8 VVT-i 143 k alebo 1.8 TS (192 k).

Pozor na: Spotrebu oleja pri motore 2ZZ-GE, lacné tuningy.

Pre koho: Pre mladších nadšencov alebo fanúšikov japonskej školy.

Honda Prelude (1991 – 2001)

Honda Prelude je japonský športiak s pokročilou technikou a skvelým jazdným prejavom. Zdroj: Wikimedia commons
Honda Prelude je japonský športiak s pokročilou technikou a skvelým jazdným prejavom. Zdroj: Wikimedia commons

Prelude je zabudnutý samuraj – ľahké športové kupé s pokročilou technikou, ako je 4WS (riadenie všetkých kolies), vysoko točivý motor VTEC a precízne riadenie. Vzhľadovo nenápadné, ale na ceste vás prekvapí – hlavne, keď točíte nad 7000 otáčok.

Prečo ho chcieť: VTEC zážitok, technológie, spoľahlivosť.

Odporúčaný motor: 2.2 VTi VTEC (H22A7), ideálne s manuálom.

Pozor na: Koróziu, zohnať pekný kus je čoraz ťažšie.

Pre koho: Pre vodičov, ktorí hľadajú čistú jazdu v nenápadnom balení.

BMW E46 Coupé (1998 – 2006)

BMW E46 je elegantné kupé s dokonalým vyvážením medzi komfortom a športovosťou, Zdroj: Wikimedia commons
BMW E46 je elegantné kupé s dokonalým vyvážením medzi komfortom a športovosťou. Zdroj: Wikimedia commons

Čisté línie, zadný náhon a dokonalé jazdné vlastnosti robia z E46 jeden z posledných „mechanických“ BMW, ktoré si stále môžete dovoliť. V kupé verzii pôsobí elegantne, ale vie byť aj poriadne ostré, ak zvolíte správny motor. Aj po rokoch ponúka skvelý šoférsky zážitok – či už v meste, alebo na okreskách.

Prečo ho chcieť: Elegantný dizajn, výborné jazdné vlastnosti, zadný náhon a široká komunita nadšencov.

Odporúčaný motor: 325i alebo 330Ci (radový šesťvalec, manuál).

Pozor na: Hrdzu, elektroniku, netesnosti okolo vanosu (variabilné časovanie ventilov).

Pre koho: Pre vodičov, ktorí chcú športový pocit bez zbytočných kompromisov.

Mazda MX-5 NA/NB (1989 – 2005)

Mazda MX-5 je najzábavnejší malý roadster, ktorý vám vyčarí úsmev v každej zákrute., Zdroj: Wikimedia commons
Mazda MX-5 je najzábavnejší malý roadster, ktorý vám vyčarí úsmev v každej zákrute. Zdroj: Wikimedia commons

Malý roadster, veľké zážitky. Mazda MX-5 je najpredávanejší športový kabriolet histórie – a má na to dôvod. Ľahká konštrukcia, zadný náhon, skvelý podvozok a jednoduchý motor robia z každej jazdy zážitok, aj keď nejazdíte rýchlo.

Prečo ho chcieť: Čistá zábava z jazdy, spoľahlivá technika a nízke prevádzkové náklady.

Odporúčaný motor: 1.8 (NB), 1.6 (NA) – s manuálom.

Pozor na: Hrdzu, opotrebovaný podvozok, roztrhnuté strechy pri kabrio verzii.

Pre koho: Pre každého, kto chce radosť z jazdy bez zbytočných koní.

Mercedes-Benz W124 (1984 – 1996)

Mercedes W124 je nadčasová limuzína s reputáciou nezničiteľného klasika, Zdroj: Wikimedia commons
Mercedes W124 je nadčasová limuzína s reputáciou nezničiteľného klasika. Zdroj: Wikimedia commons

Stará škola v tom najlepšom slova zmysle. W124 je symbolom spoľahlivosti a precízneho inžinierstva z čias, keď boli autá tejto značky vyrábané ako tanky. Komfortná limuzína so skvelou ergonómiou a výbornou mechanikou, ktorá zvládne aj státisíce kilometrov.

Prečo ho chcieť: Luxus, spoľahlivosť, nadčasový dizajn a skvelá dostupnosť dielov.

Odporúčaný motor: 300D (radový päť- alebo šesťvalec diesel), 230E (benzín).

Pozor na: Koróziu na podvozku, vymlátené podvozky a zle udržiavané kúsky z dovozu.

Pre koho: Pre nostalgikov, taxikárov v srdci a milovníkov skutočného nemeckého auta.

Saab 900/9-3 (do 2002)

Saab znamená nezameniteľný štýl a švédska osobitosť pre tých, čo nechcú zapadnúť, Zdroj: Wikimedia commons
Saab znamená nezameniteľný štýl a švédska osobitosť pre tých, čo nechcú zapadnúť. Zdroj: Wikimedia commons

Saab je synonymom inžinierskej výstrednosti. 900 a rané 9-3 kombinujú bezpečnosť, turbo zábavu a minimalistický severský štýl. Netuctový dizajn, zaujímavé technické riešenia a silná komunita nadšencov z nich robia skvelého outsidera.

Prečo ho chcieť: benzínový Turbo motor je zábava, osobitý štýl, kvalitné motory.

Odporúčaný motor: 2.0 Turbo (B204 alebo B205), manuál.

Pozor na: Nedostatok niektorých dielov, elektrické poruchy.

Pre koho: Pre individualistov a fajnšmekrov.

Klasika s dušou – výber, ktorý vás nesklame

Ak hľadáte auto, ktoré nie je len dopravným prostriedkom, ale aj vyjadrením vášho štýlu, charakteru a lásky k šoférovaniu, tieto kúsky sú výborným začiatkom. Nemusíte vlastniť superšport za státisíce, aby ste si jazdu užili – stačí si vybrať správnu klasiku, ktorá má dušu.

Do 10 000 € sa dá zohnať prekvapivo veľa zábavy, charizmy a originality – len treba trochu hľadať, byť trpezlivý a vedieť, čo chcete. Či už túžite po elegantnom kupé, hlučnom sedane z Japonska alebo mestskom retro štýle, tieto autá vám zaručene vyčaria úsmev na tvári – a pár otočených hláv navyše.

Stačí raz otočiť kľúčom a pochopíte, prečo tieto stroje už dávno nie sú len „jazdenky“, ale zážitok.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Veda a technológie