Segment menších a cenovo dostupnejších hatchbackov triedy B zostáva medzi slovenskými motoristami mimoriadne obľúbený. Analýza predajných výsledkov za prvé štyri mesiace tohto roka ukazuje, že aj napriek poklesu predaja je Škoda Fabia stále jasným lídrom trhu. Nová konkurencia však naberá na obrátkach – podľa portáli pravda.sk sa darí napríklad Citroënu C3, Toyote Yaris či Suzuki Swift.
Silné mená a tesné cenové rozdiely
Malé hatchbacky, ktoré sa často vyznačujú priaznivou cenou a kompaktnými rozmermi, majú na slovenskom trhu stále veľmi silnú pozíciu. Základné ceny modelov sa pohybujú väčšinou v rozpätí od 15 000 do 17 500 eur, čím lákajú najmä mestských vodičov a tých, ktorí hľadajú praktický a úsporný automobil.
Výnimkou z cenového trendu je Dacia Sandero, ktorá s cenovkou od 13 550 eur patrí medzi najlacnejšie vozidlá na trhu. Za túto cenu ponúka prekvapivo slušnú výbavu vrátane LED denného osvetlenia, cúvacej kamery či tempomatu. Napriek tomu sa umiestnila až na 6. priečke – väčšina vyrobených kusov totiž putuje na západoeurópske trhy, kde je Sandero mimoriadne obľúbené.

Fabia vedie, no cíti konkurenciu
Hoci predaj Fabie v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka poklesol o viac než 30 %, s vyše 900 predanými kusmi stále dominuje rebríčku. Pokles bol spôsobený najmä tým, že vlaňajší výsledok výrazne ovplyvnili dopredaje starších objednávok z krízového obdobia.

Na druhom mieste sa udržal Hyundai i20, ktorý si medziročne mierne polepšil. Veľké prekvapenie však priniesol Citroën C3, ktorému sa darí nielen vďaka priaznivej základnej cene, ale aj vďaka vyšším výbavám, ktoré tvoria drvivú väčšinu predajov. C3 tak medziročne narástla o takmer 70 % a v počte predaných kusov takmer dobehla i20.

MG3 Hybrid+ – drahší, ale dobre vybavený nováčik
Najdrahším vozidlom v rebríčku je čínsky model MG3 Hybrid+, ktorý sa predáva za takmer 20-tisíc eur. Ide však o plnohodnotný hybrid so slušnou dynamikou a výbavou, akú by ste v tejto triede čakali len zriedka – automatická klimatizácia, digitálny prístrojový panel, veľký centrálny displej, podpora Apple CarPlay aj Android Auto sú tu samozrejmosťou. Za prvé štyri mesiace si tento nováčik našiel 49 kupcov.

Swift štartuje a má potenciál
Zaujímavý štart zažíva aj nový Suzuki Swift, ktorý sa na trhu objavil len nedávno. S aktuálnym umiestnením na 9. priečke a medziročným nárastom takmer o 77 % má potenciál postupne sa prebojovať vyššie.
Top 10 najpredávanejších malých áut na Slovensku (1–4/2025):
Poradie | Značka | Model | Počet ks (1–4/25) | Medziročná zmena | Cena od € (akcia) |
---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda | Fabia | 920 | –30,25 % | 16 080 € (14 480 €) |
2. | Hyundai | i20 | 552 | +14,76 % | 17 240 € (15 740 €) |
3. | Citroën | C3 | 542 | +67,80 % | 15 490 € (14 490 €) |
4. | Toyota | Yaris | 410 | +67,35 % | 20 490 € (17 990 €) |
5. | Peugeot | 208 | 350 | +80,41 % | 18 590 € (17 390 €) |
6. | Dacia | Sandero | 247 | –36,83 % | 13 550 € |
7. | Opel | Corsa | 184 | +47,20 % | 17 190 € (15 790 €) |
8. | Renault | Clio | 116 | +1,75 % | 16 050 € (15 550 €) |
9. | Suzuki | Swift | 92 | +76,92 % | 15 260 € |
10. | MG | MG3 Hybrid+ | 49 | novinka | 19 990 € |

Aj keď je konkurencia v segmente malých hatchbackov mimoriadne silná, slovenský trh ukazuje, že kvalitná ponuka za rozumnú cenu si nájde svojich zákazníkov. Fabia si stále drží prvenstvo, no nováčikovia ako Citroën C3 a Suzuki Swift môžu zamiešať karty už v najbližších mesiacoch. Vývoj v tomto segmente tak bude naďalej veľmi zaujímavé sledovať.