Horalky, Kofila či Mila. Známe značky sladkostí, ktoré sa na pultoch obchodov objavujú už dlhé roky. Výrobcovia nie raz zmenili ich obal, na ktorý si milovníci sušienok dlhšie zvykali, ale zostali im verní. Pokiaľ trh zaplaví výrobok s takmer identickým vizuálom, na prvý pohľad si rozdiel oproti originálu nemusíme všimnúť.
Reťazce sa v poslednom období zameriavajú na populárne značky sladkostí, z ktorých si vyrábajú lacnejšie alternatívy, ktoré sú zákazníkom dostupné a aspoň trochu sa snažia priblížiť obľúbeným originálom.
Spomenúť môžeme napríklad tabuľkové čokolády Milka, čokoládové bonbóny Kinder Choco Bons či tyčinky Milena alebo Kofila, z ktorých nájdete na pultoch aj lacnejšie varianty.
Svetlejšia „večierková“ poleva
U susedov ale riešia iný prípad, na ktorý sa pozrel samotný slovenský výrobca. Oblátka Mila, ktorú vyrába Sedita, sa dlhé roky teší popularite. Aj jej podobnú, avšak lacnejšiu verziu si ale môžete kúpiť pod značkou Vilma či Lilla. V Česku však odhalili falošnú napodobeninu originálu Mily, ktorá sa na prvý dojem takmer ničím nelíšili, upozornilo Emefka.
Profil Columbo potravin zverejnil na sociálnej sieti TikTok videá, ktoré najskôr porovnávali chuť Mily zakúpenú v Lidli a v lokálnej večierke.
„Prvý rozdiel, ktorý som si všimol je poleva. Tá z večierky je taká svetlejšia a vyzerá, akoby poleva bola roztečená a potom znovu stuhla,“ uvádza. „Ďalší rozdiel je v spodnej časti. V tej spodnej oblátke sú tie kosoštvorce oveľa väčšie než v tej z Lidlu,“ pokračuje v opise rozdielov.
Zdroj: TikTok/columbopotravin
Rozdiely v logách
Mila zakúpená v Lidli mala podľa názoru Columba potravin oveľa prijateľnejšiu chuť, na rozdiel od „večierkovej“, ktorá pôsobila mdlo. V tomto prípade ale nejde o lacnejší ekvivalent, ale zámerný falzifikát, ktorý má síce veľa podobného, ale nič spoločného so sušienkou Mila od Sedity.
Rozdiel si všimnete v logách spoločnosti na obale. Pri napodobenine je logo Sedity mierne odlišné, keďže chýba napríklad modrý prúžok a aj typ písma sa odlišuje.
Zdroj: TikTok/columbopotravin
Niektorí diskutujúci sa v komentároch domnievali, že ide iba o bežnú zmenu loga, ktoré výrobcovia z času na čas aplikujú. Iní ale tvrdia, že ide o jednoznačný podvrh a krádež identity známej sušienky a spoločnosti.
Reaguje aj spoločnosť
Udalosť zaregistrovala samotná Sedita Slovensko, ktorá potvrdzuje, že ide o podvod. „Pekný deň, ďakujeme za upozornenie, o tejto veci vieme a hneď sme ju začali aktívne riešiť s políciou a ďalšími orgánmi,“ znelo stanovisko zástupcov spoločnosti vo videu. „Chceme všetkých spotrebiteľov uistiť, že šlo o jednotky kusov zakúpené v malých nezávislých večierkach,“ ozrejmila Sedita.
Z reakcie vyplýva, že falzifikáty Mily sa neobjavili na pultoch veľkých reťazcov, ale skôr v menších predajniach, teda večierkach.