Túžite po PRÁCI snov? Skúste ísť na to cez psychiku. TOTO je trik, ktorý skoro nikto NEVYUŽÍVA

Zdroj: Canva
Reklama

Mnohí uchádzači o prácu sa sústredia najmä na svoj životopis, no zabúdajú na to najdôležitejšie. Ako zapôsobiť počas osobného stretnutia. Úspešné zvládnutie pohovoru nie je len o správnych odpovediach, ale aj o tom, ako sa naladíte na človeka oproti vám. Psychológia hrá kľúčovú úlohu a viete ju využiť prirodzene, bez klamstiev, len vďaka dobrej príprave.

Jednou z najúčinnejších techník je „zrkadlenie“. Ide o jemné prispôsobenie reči tela, výrazu tváre či tempa reči tomu, ako sa správa váš partner. Ak personalista hovorí pomaly a kľudne, snažte sa komunikovať rovnako. Usmieva sa? Odpovedzte úsmevom. Týmto spôsobom vytvárate podvedomý pocit blízkosti a dôvery, čo môže rozhodnúť o výsledku celého pohovoru.

Pozor na farby

Dôležitú úlohu hrá aj vizuálna stránka. Ako uviedla karierainfo.sk, farby, ktoré si vyberiete, môžu napovedať o vašej osobnosti. Tmavomodrá farba je symbolom spoľahlivosti, pokoja a profesionality. Nie náhodou ju nosia ľudia vo vysokých pozíciách. Od manažérov až po politikov. Výberom takéhoto oblečenia dávate najavo, že to s pozíciou myslíte vážne.

Už v úvode pohovoru môžete prekvapiť nečakanou, no veľmi efektívnou otázkou: „Môžem sa spýtať, čo vás na mojom životopise zaujalo, že ste ma pozvali na pohovor?“ Získate tak dôležité informácie o tom, čo na vás personalista ocenil.

V priebehu rozhovoru sa k týmto silným stránkam môžete vracať a posilniť tak ich vnímanie. Zároveň jemne nastavíte pozitívne očakávania, ktoré budú ťažšie zmeniť, ak sa budete prezentovať dôveryhodne.

 Prekvapte prepracovanou prípravou

Chcete sa odlíšiť? Pripravte si plán svojich prvých 90 dní v práci. Nie je potrebné, aby šlo o komplikovaný projekt – úplne postačí jednoduchý dokument vo formáte A4, v ktorom načrtnete svoj zámer. Rozdeľte ho na tri časti:

  • Prvých 30 dní: spoznávanie kolegov, zoznámenie sa s procesmi, školenia
  • 60 dní: samostatné plnenie prvých úloh, návrhy na zlepšenia
  • 90 dní: plná samostatnosť, prevzatie zodpovednosti, plnenie cieľov

Takýto plán neponúka takmer nikto, a preto budete v očiach personalistu výnimoční. Navyše tým ukážete, že ste motivovaní, systematickí a viete myslieť dopredu.

Nepodceňujte ani balík dokumentov, ktorý si so sebou prinesiete. Profesionálne pôsobiaca zložka so základnými materiálmi môže výrazne zvýšiť váš kredit:

  • Vytlačený životopis (pre prípad, že ho personalista nemá pred sebou)
  • Kópie certifikátov alebo diplomov
  • Spomínaný 90-dňový plán

Tieto drobnosti môžu byť vašou tajnou zbraňou. Ukazujú, že prácu beriete vážne a že nič nenechávate na náhodu.
Komunikujte adresne a pýtajte sa správne

Ďalšou silnou zbraňou je schopnosť hovoriť konkrétne. Miesto všeobecných fráz o tom, že „máte radi výzvy“, radšej použite názov firmy, kde to dáva zmysel. Napríklad: „Zistil som si o spoločnosti XY, že sa zameriava na inovácie a práve v takomto dynamickom prostredí by som rád pracoval.“ Personalista okamžite vycíti váš záujem a pripravenosť.

Rovnako dôležité je nezabudnúť, že pohovor sa nekončí poslednou otázkou zo strany zamestnávateľa. Práve naopak, teraz prichádza vaša šanca zanechať silný posledný dojem. Pripravte si dve-tri premyslené otázky, ktoré vás zaujímajú a zároveň ukážu, že vnímate prácu ako dlhodobý záväzok:

  • Ako bude vyzerať úspech v tejto pozícii po roku?
  • Môžete mi priblížiť, ako funguje tím, do ktorého by som mal/mala nastúpiť?
  • Aký bude ďalší krok v rámci výberového procesu?

Takéto otázky neukazujú len vašu zvedavosť, ale aj to, že premýšľate strategicky. A presne to robí z uchádzača silného kandidáta.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis