Na slovenskom mediálnom trhu dochádza k významnej zmene. Televízna stanica Spark, ktorá si za uplynulé roky vybudovala stabilné miesto v slovenských domácnostiach, vstupuje do novej éry. Od 15. septembra 2025 bude vystupovať pod novým názvom Kanal 1.
Táto zmena nie je len kozmetickým rebrandingom, ale súčasťou širšej stratégie, ktorá má priniesť divákom modernejší a atraktívnejší televízny obsah a zároveň posilniť pozíciu stanice na mediálnom trhu.
Nový názov, vyššia kvalita, ešte vyššia ambícia
Kvalitný obsah a štýl, ktorý osloví – to je DNA novej značky Kanal 1. Nový názov je jednoduchý, zapamätateľný a odráža ambíciu stať sa prirodzenou prvou voľbou pre divákov.
Kanal 1 prináša:
- Obľúbené filmy, ktoré si diváci radi pozrú znova a znova,
- Pútavé seriály s nezabudnuteľnými hrdinami,
- Prémiové dokumenty, ktoré zaujmú aj náročného diváka,
- Diskusné publicistické relácie so špičkovými moderátormi, ktorí idú až na koreň veci.
Zmena názvu Spark na Kanal 1 je prvým krokom zo série rebrandingov, ktorými postupne prejde celé portfólio. Spoločnosť stavia na dlhoročných skúsenostiach a snahe priniesť televízne kanály, ktoré nebudú len kulisou, ale pridanou hodnotou pre diváka.

„Naším cieľom je, aby Kanal 1 jasne reprezentoval modernú televíziu s ponukou, ktorá osloví široké publikum. Veríme, že tento krok prispeje k ešte väčšej spokojnosti našich divákov a zákazníkov,“ dodáva Jozef Pipek, CEO.
Silné zázemie a transformácia na Kanal1 GROUP
Za zmenou stojí dlhoročná mediálna spoločnosť, ktorá buduje bohaté portfólio televíznych a online projektov. V rámci distribúcie zastrešuje najsledovanejší spravodajský kanál TA3, tradičnú českú skupinu Barrandov TV, stanicu Šlágr TV, populárny dokumentárny kanál Love Nature a etablovanú skupinu adult kanálov.
Spoločnosť je zároveň prevádzkovateľom úspešného detského kanála TV RiK, športových staníc Arena Sport 1 a Arena Sport 2, ako aj prevádzkovateľom televíznej streamovacej platformy Play TV, dabingového štúdia Magic Voice a spravodajského portálu iStream.sk.
„Veríme, že pripravované zmeny prispejú k ďalšiemu zvýšeniu kvality lineárnych aj nelineárnych služieb spoločnosti a spoločne tak dosiahneme ešte väčšiu spokojnosť divákov a zákazníkov s produktami, ktoré prináša Kanal1 GROUP,“ dodal Jozef Pipek, CEO.