Roman Berkes ďalej objasnil, že situácia v cestovnej kancelárii sa vyvíjala negatívne už niekoľko mesiacov.
Náklady na prevádzku rástli najmä kvôli drahším službám dodávateľov vrátane hotelov a leteckých spoločností, ale aj z dôvodu vlastnej organizačnej činnosti agentúry.
Tento rast nákladov sa odrazil aj v cene zájazdov, ktoré sa však z dôvodu konkurenčného tlaku museli udržať na prijateľnej úrovni, čím sa vytvoril dlhodobý neudržateľný finančný deficit.
Nová firma
V súvislosti s krachom Happy Travel sa tiež objavili otázky o novej firme, ktorú Berkes založil začiatkom roku 2025.
Táto spoločnosť podľa jeho slov nie je snahou pokračovať v činnosti cestovnej kancelárie pod iným menom, ale ide o plánované aktivity v inom segmente cestovného ruchu. Nová firma sa má zamerať na inbound turizmus, teda na privádzanie zahraničných turistov na Slovensko, čo je oblasť, ktorú chce dlhodobo rozvíjať.
Založenie novej spoločnosti bolo podľa Berkesa motivované snahou oddeliť tieto aktivity od bývalej cestovnej kancelárie a vytvoriť samostatný subjekt, ktorý by sa venoval len príjazdovému cestovnému ruchu. V asociácii cestovných kancelárií túto oblasť začali viac podporovať, a preto sa rozhodol ísť týmto smerom.
„Chcel som oddeliť tieto aktivity od Happy Travel a vytvoriť samostatný subjekt, ktorý by sa venoval príjazdovému cestovnému ruchu. V asociácii sme tento typ cestovných kancelárií začali viac podporovať a chcel som ísť touto cestou. Tá spoločnosť zatiaľ nemá žiadne aktivity. Založil som ju s tým, že keď na to bude čas, začnem sa tomu venovať. Teraz neviem, čo bude ďalej – uvidíme, čo prinesie čas,“ dodal na záver.
Aktuálne však nie je jasné, či bude táto nová firma po krachu Happy Travel aktívna alebo kedy začne svoju činnosť, keďže momentálne ešte nemá žiadne konkrétne aktivity. Berkes plánuje túto agendu rozvíjať vtedy, keď mu to čas a okolnosti dovolia, pričom ďalší vývoj bude závisieť od budúcich okolností.