Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v pondelok slávnostne odovzdala motoristom do užívania nový úsek R4 Prešov, severný obchvat – I. etapa. Zároveň sa uskutočnilo poklepanie základného kameňa výstavby úseku R4 – Prešov – severný obchvat, II. etapa s tunelom Okruhliak, ktorý má byť dokončený v roku 2027.
„Bolo to náročné dielo, 4,3 kilometra diaľnice a niečo viac ako kilometer tunela. Takmer kilometer mosta a preložka potoka v rozsahu jedného kilometra. Technické riešenie v podobe krásnych monolitických klenieb. Veľa individuálnych riešení, ktoré boli ušité na mieru priamo pre tento projekt,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Váhostav – SK Jiří Skuhra.
„Dnes sme otvorili severný obchvat Prešova, ale dôležité je, že tu stojím s pánom ministrom (dopravy Pavlom Lančaričom, pozn. TASR), a že sa pokračuje kontinuálne. Poklepali sme základný kameň ďalšieho desaťkilometrového úseku. Je veľmi dôležité, aby sme to riešili cez PPP projekt, lebo to je najrýchlejšia možnosť, aby sme to zadali jednému zhotoviteľovi, aby to vedel vybudovať za štyri roky. Je potrebné dobehnúť sklz, ktorý Slovensko má, čo sa týka Via Carpatia, aby sme ju vedeli otvárať v roku 2030,“ uviedol predseda parlamentu Boris Kollár (Sme rodina).
„Dokázali sme dodržať slovo a v rámci programového vyhlásenia vlády sme chceli dokončiť tento úsek, čo sa aj podarilo. Či už to bude moja nástupkyňa alebo nástupca, verím, že sa veľmi zdarne a úspešne chopí toho ďalšieho úseku. Zmluvy sú podpísané všetky, všetky dokumenty sú pripravené, teraz treba vysúkať rukávy a treba stavať,“ doplnil minister dopravy Pavol Lančarič.
Suma za stavbu bola z pôvodných 143 miliónov eur navýšená o približne 4 milióny eur. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Vladimíra Jacka sú to vyvolané investície. Predraženie nepovažuje pri takejto stavbe za extrémne. Výstavbu realizovalo konzorcium stavebných spoločností Váhostav-SK, a. s., TuCon, a. s. od leta 2019.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)