Veterinári odhalili špinavú hru s mäsom v obľúbenom fastfoode. Pre TENTO škandál zatvorili viacero predajní

fastfood
Ilustračné fotografie. Zdroj: ISTOCK/Wasan Tita, ISTOCK/SrdjanPav, ISTOCK/niolox, koláž: istream
Reklama

Sieť rýchleho občerstvenia KFC čelí v Dánsku obrovskému škandálu, ktorý otriasol dôverou zákazníkov. Veterinári odhalili nebezpečné manipulácie s dátumami na kuracom mäse a v dôsledku toho museli zavrieť viacero prevádzok. Z toho, čo zistili, sa vám môže doslova obrátiť žalúdok!

Sieť rýchleho občerstvenia KFC čelí v Dánsku obrovskému škandálu, ktorý otriasol dôverou zákazníkov. Veterinári odhalili nebezpečné manipulácie s dátumami na kuracom mäse a v dôsledku toho museli zavrieť viacero prevádzok. Z toho, čo zistili, sa vám môže doslova obrátiť žalúdok!

Bývalí zamestnanci odhalili nekalé praktiky

Celý škandál vyšiel na povrch po výpovediach bývalých pracovníkov spoločnosti Isken ApS, ktorá prevádzkuje dánske KFC. Tí odhalili pre televíziu DRTV šokujúce zákulisné praktiky. Keď sa čerstvo rozmrazené kuracie mäso nestihlo spotrebovať, jednoducho mu prelepili pôvodný dátum spotreby a vytvorili nový.

Podľa svedkov tento neetický trik umožňoval mäso „oživiť“ a predávať ho ďalej, akoby bolo čerstvé. Tieto informácie okamžite zdieľal aj dánsky denník Ekstra Bladet na sociálnej sieti X.

„Ak sa čerstvé rozmrazené kura nespotrebovalo pred uplynutím dátumu spotreby, na mäso sa vytlačili nové etikety s novým dátumom spotreby,“ uviedol denník.

Veterinári potvrdili nechutný podvod

Podozrenia bývalých zamestnancov sa, žiaľ, potvrdili. Miestne veterinárne autority oficiálne oznámili, že ide o reálnu a pomerne rozšírenú prax v dánskych pobočkách KFC.

„Stáva sa to pomerne často. Je to zrejme celkom bežná prax, že jednoducho predlžujú čas, keď sa mäso ešte neskonzumovalo,“ uviedol Tine Hald, profesor z Dánskej technickej univerzity.

Podobný názor zdieľala aj Karin Østergaardová z univerzity v Aarhuse: „To stavia reťazec do zlého svetla. Určite by som tam nechcela jesť.“

Podnik sľubuje nápravu, ale zákazníci sú znechutení

Po prevalení škandálu spoločnosť Isken ApS prisľúbila okamžité opatrenia: kompletné preškolenie zamestnancov a dôkladnejšie kontroly zásob.

Vo svojom stanovisku firma uviedla, že plánuje nájsť nové priestory pre franšízy a obnoviť dôveru zákazníkov.

Podvod len v Dánsku?

Dobrou správou (aspoň pre ostatné krajiny) je, že tento škandál sa zatiaľ týka výlučne Dánska. Slovenské pobočky KFC zatiaľ podobnými problémami nečelia. No napriek tomu sa dôvera k obľúbenej značke otrasila a ukázalo sa, aké dôležité je kontrolovať kvalitu aj v známych reťazcoch.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zo zahraničia