Sieť rýchleho občerstvenia KFC čelí v Dánsku obrovskému škandálu, ktorý otriasol dôverou zákazníkov. Veterinári odhalili nebezpečné manipulácie s dátumami na kuracom mäse a v dôsledku toho museli zavrieť viacero prevádzok. Z toho, čo zistili, sa vám môže doslova obrátiť žalúdok!
Sieť rýchleho občerstvenia KFC čelí v Dánsku obrovskému škandálu, ktorý otriasol dôverou zákazníkov. Veterinári odhalili nebezpečné manipulácie s dátumami na kuracom mäse a v dôsledku toho museli zavrieť viacero prevádzok. Z toho, čo zistili, sa vám môže doslova obrátiť žalúdok!
Bývalí zamestnanci odhalili nekalé praktiky
Celý škandál vyšiel na povrch po výpovediach bývalých pracovníkov spoločnosti Isken ApS, ktorá prevádzkuje dánske KFC. Tí odhalili pre televíziu DRTV šokujúce zákulisné praktiky. Keď sa čerstvo rozmrazené kuracie mäso nestihlo spotrebovať, jednoducho mu prelepili pôvodný dátum spotreby a vytvorili nový.
Podľa svedkov tento neetický trik umožňoval mäso „oživiť“ a predávať ho ďalej, akoby bolo čerstvé. Tieto informácie okamžite zdieľal aj dánsky denník Ekstra Bladet na sociálnej sieti X.
„Ak sa čerstvé rozmrazené kura nespotrebovalo pred uplynutím dátumu spotreby, na mäso sa vytlačili nové etikety s novým dátumom spotreby,“ uviedol denník.
Veterinári potvrdili nechutný podvod
Podozrenia bývalých zamestnancov sa, žiaľ, potvrdili. Miestne veterinárne autority oficiálne oznámili, že ide o reálnu a pomerne rozšírenú prax v dánskych pobočkách KFC.
„Stáva sa to pomerne často. Je to zrejme celkom bežná prax, že jednoducho predlžujú čas, keď sa mäso ešte neskonzumovalo,“ uviedol Tine Hald, profesor z Dánskej technickej univerzity.
Podobný názor zdieľala aj Karin Østergaardová z univerzity v Aarhuse: „To stavia reťazec do zlého svetla. Určite by som tam nechcela jesť.“
Podnik sľubuje nápravu, ale zákazníci sú znechutení
Po prevalení škandálu spoločnosť Isken ApS prisľúbila okamžité opatrenia: kompletné preškolenie zamestnancov a dôkladnejšie kontroly zásob.
Vo svojom stanovisku firma uviedla, že plánuje nájsť nové priestory pre franšízy a obnoviť dôveru zákazníkov.
Podvod len v Dánsku?
Dobrou správou (aspoň pre ostatné krajiny) je, že tento škandál sa zatiaľ týka výlučne Dánska. Slovenské pobočky KFC zatiaľ podobnými problémami nečelia. No napriek tomu sa dôvera k obľúbenej značke otrasila a ukázalo sa, aké dôležité je kontrolovať kvalitu aj v známych reťazcoch.