Z tržieb 33 miliónov do platobnej neschopnosti. Na Slovensku SKRACHOVAL kľúčový hráč, zamestnanci ostali BEZ VÝPLAT

krach železnice
Ilustračná fotografia. Zdroj: Canva
Reklama

Retrack Slovakia, patriaci do šestice najväčších nákladných dopravcov v krajine, končí svoju činnosť. Firma oznámila platobnú neschopnosť, hoci len pred rokom dosiahla rekordné tržby takmer 33 miliónov eur. Zamestnanci sú v neistote, pretože im výplaty za jún stále neprišli. 

Spoločnosť Retrack Slovakia ukončuje svoju činnosť po 15 rokoch pôsobenia na trhu. Oznámenie o platobnej neschopnosti prišlo koncom júna prostredníctvom nemeckej skupiny VTG, ktorá má od roku 2020 vo firme väčšinový podiel. Informuje o tom portál regiony.zoznam.sk.

Zamestnanci sú v neistote

Aktuálny stav podniku znepokojuje najmä zamestnancov. Viacerí z nich podľa vlastných slov nedostali ani júnové mzdy, keďže firemné účty sú zablokované. Upozornil na to portál Index. „Došlo k zablokovaniu firemných účtov, žiadne výplaty tak nemohli byť poslané,“ uviedol pre portál zdroj z firmy.

Zamestnanci zatiaľ nedostali výpovede, a teda boli v pracovnom pomere aj v priebehu júla. S napätím čakajú na vyhlásenie konkurzu, keďže až vtedy sa môžu domáhať výplat a odstupného.

Vo firme ku koncu roka 2024 pracovalo približne 160 ľudí, prevažne rušňovodiči a pracovníci na prekládkach v Čiernej nad Tisou.

Firma skončila po rekordných tržbách

Rozhodnutie o ukončení činnosti prišlo po období výrazného rastu tržieb. Kým v roku 2020 firma vykázala obrat 17,3 milióna eur, v roku 2022 to bolo už vyše 32 miliónov. Vlani tržby stúpli na takmer 33 miliónov eur.

Horšia bola situácia so ziskovosťou. Za posledných 5 rokov bola firma väčšinou v strate, výnimkou bol len rok 2023, keď dosiahla zisk 437-tisíc eur. V roku 2022 bola strata na úrovni 167-tisíc eur.

Rekonštrukcia by nebola životaschopná

Nemecká materská skupina VTG, ktorá vstúpila do Retracku v roku 2020, rozhodnutie o ukončení vysvetlila nepriaznivými trhovými podmienkami vo východnej Európe a zlými vyhliadkami do budúcna.

„Napriek intenzívnemu úsiliu spoločnosti VTG sa ukázalo, že dlhodobá reštrukturalizácia spoločnosti by za súčasných okolností nebola ekonomicky životaschopná,“ uviedla skupina vo svojom vyhlásení. Dodala, že „v priebehu konkurzného konania sa podarí dosiahnuť konštruktívny výsledok pre zamestnancov a všetky zainteresované strany“.

História firmy

Retrack Slovakia vznikol v roku 2010 pod názvom Rail Sped, neskôr fungoval ako Carbo Rail. Nákladnú železničnú dopravu na slovenských tratiach spustil v roku 2017. Po vstupe nemeckej VTG sa firma premenovala a expandovala aj do Česka. V posledných rokoch patril Retrack k najvýznamnejším hráčom v segmente železničnej nákladnej dopravy na Slovensku.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova