Slovenskom sa šíri znepokojivý podvod, ktorý pripravuje ľudí o peniaze a dôveru v doručovacie služby. Mnohí Slováci sa na sociálnych sieťach sťažujú, že im kuriéri priniesli zásielky, ktoré si nikdy neobjednali. A to, čo sa nachádzalo vnútri, je doslova šokujúce.
Balíký plné sklamania
V posledných týždňoch sa na sociálnych sieťach množia výpovede zaskočených ľudí, ktorým kuriéri doručili balíky s oblečením. Na prvý pohľad išlo o bežné zásielky, avšak adresáti tvrdia, že nič neobjednávali. Niektorí zásielky odmietli, iní zase v domnienke, že ide o očakávanú objednávku, za ne zaplatili. Po otvorení ich však čakal nepríjemný šok. V balíkoch sa nachádzalo obnosené, špinavé a často aj zapáchajúce oblečenie, informuje o tom portál aktuality.sk.
Kto za tým stojí? Tajomná firma bez sídla
Podvodné zásielky majú podľa etikiet pochádzať od spoločnosti s názvom HQ Group. Tá má byť registrovaná na adrese v bratislavskom Novom Meste. No ako zistil portál Aktuality.sk, na uvedenom mieste sa v skutočnosti nachádza len sklad Slovenskej pošty. Vrátnik potvrdil, že po firme už pátrala aj polícia. Spoločnosť nemá žiadny funkčný kontakt a v oficiálnych databázach ju nie je možné dohľadať.
Slovenská pošta o probléme vie, ale riešenie je v nedohľadne
Hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová uviedla, že HQ Group je zahraničný partner, s ktorým spolupracujú na doručovaní expresných zásielok už od októbra minulého roka.
„Ide o zahraničný subjekt, ktorý si riadne plní svoje zmluvné povinnosti voči Slovenskej pošte a zároveň pravidelne komunikuje pri riešení podnetov od adresátov prostredníctvom našej zákazníckej linky,“ uviedla hovorkyňa.
Pošta síce zaznamenala len dve oficiálne reklamácie, no podľa advokáta Jána Lazura ide o klasický prípad bezdôvodného obohatenia. Bohužiaľ, ak neexistuje kontakt na firmu ani platná zmluva, šanca na vymáhanie peňazí je prakticky nulová.
Obchodná inšpekcia má zviazané ruky
Slovenská obchodná inšpekcia eviduje len dve sťažnosti. Bez faktúr alebo iných dokladov o nákupe však nemá právomoc zasiahnuť. Balíky totiž prichádzajú bez potvrdení, preto nie je možné overiť, že medzi spotrebiteľom a odosielateľom vznikol zmluvný vzťah.
Ako sa brániť?
SOI varuje verejnosť, aby nikdy nepreberala zásielky, ktoré si neobjednala, a v prípade podozrenia ihneď kontaktovala políciu. Podvodníci stavajú na tom, že ľudia si balíky pomýlia so skutočnými objednávkami. Ostražitosť a dôsledné overovanie zásielok sú preto kľúčom k ochrane pred nepríjemným podvodom.