Spoločnosť Lyft opakovane uviedla, že jej služba je bezpečná, pričom poznamenala, že takéto útoky sú extrémne zriedkavé a poukazuje na zvýšené bezpečnostné opatrenia, ktoré zaviedla v posledných rokoch, ako je napríklad možnosť „zdieľať“ jazdu, aby mohol priateľ sledovať jej cestu, a funkcia núdzového varovania v spolupráci s bezpečnostnou spoločnosťou ADT.
Spoločnosť tiež tvrdí, že má „nepretržitý“ bezpečnostný tím a funkciu automatickej bezpečnostnej kontroly, kde aplikácia odošle upozornenie s otázkou, či sú jazdec a vodič v poriadku, ak jazda zíde z trasy, zastaví sa na nezvyčajne dlho alebo je po vyzdvihnutí zrušená.
„Bezpečnosť je pre Lyft základ a opísané správanie nemá v našej spoločnosti miesto,“ uviedol Lyft vo vyhlásení v reakcii na žalobu spoločnosti Means. Lyft na žalobu na súde zatiaľ formálne neodpovedal.
„Údajný incident z roku 2019 sa neodohral na platforme Lyft pri používaní aplikácie Lyft, ale zahŕňal samostatnú cestu dohodnutú medzi zúčastnenými jednotlivcami. Lyft pracoval na návrhu politík a funkcií, ktoré chránia vodičov aj jazdcov, a vždy pracujeme na tom, aby sa Lyft stal ešte bezpečnejšou platformou,“ uviedla spoločnosť.
Lyft tiež poznamenal, že viac ako 99 % jázd na platforme sa uskutoční bez akejkoľvek bezpečnostnej správy. Means a jej právnik spochybňujú charakteristiku útoku taxi služby, ktorá tvrdí, že k nemu došlo mimo jazdy iniciovanej aplikáciou.
Meansová tvrdí, že otehotnela z údajného napadnutia a po ťažkom tehotenstve porodila svojho syna len v 33. týždni tehotenstva, uvádza sa v sťažnosti. Genetické testovanie neskôr s istotou „99,9999999998 %“ potvrdilo, že vodič Lyftu je podľa sťažnosti otcom dieťaťa.
„Každý deň je boj,“ povedala Meansová v rozhovore pre CNN v piatok. „Neviem si predstaviť deň svojho života bez toho malého chlapca, ktorý bol prekvapením a neočakávaným, ale je pre mňa všetkým… Ale každý deň je stále ťažký.“
Meansová tvrdí, že teraz trpí duševnými a finančnými problémami kvôli údajnému znásilneniu a následnému tehotenstvu, uvádza sťažnosť.