Slovenská sporiteľňa čelila opakovanému problému s platbami kartou, ktorý sa už druhýkrát objavil v krátkom časovom rozmedzí, informuje portál Živé.
Po tom, čo klienti banky narazili na problémy s platbami 23. decembra, banka ubezpečila, že peniaze za nákupy, ktoré sa neuskutočnili, nebudú z účtu stiahnuté. „Ak sa vám dnes, 23. decembra, nepodarilo vykonať platbu kartou a vidíte v aplikácii George, že sú vaše peniaze rezervované, nemusíte sa obávať. Rezervácia platby bude zrušená do 48 hodín,“ uviedla banka vo vyhlásení.
Prvý výpadok, ktorý postihol klientov Slovenskej sporiteľne, sa vyskytol už 12. a 13. decembra. Podľa hovorkyne banky, Marty Cesnakovej, sa technické problémy týkali len zanedbateľného zlomku percenta všetkých transakcií, pričom väčšina klientov problémy nezaznamenala.
Tento výpadok ovplyvnil platby prostredníctvom terminálov v obchodoch, online platieb v e-shopoch a mobilných aplikácií. Podľa banky malo ísť o krátkodobú nedostupnosť kartových služieb, pričom banka neposkytla podrobnosti o príčine problémov.
Rovnaké problémy nedávno postihli aj konkurenčnú ČSOB, kde sa pri niektorých klientoch vyskytli oneskorené transakcie, ktoré sa týkali platieb z predchádzajúcich mesiacov. Tento problém nevznikol priamo z viny banky alebo obchodníkov, ale išlo o chybu tretej strany.
Rovnako ako pri Slovenskej sporiteľni, aj tu sa problém dotkol len malého percenta zákazníkov. Klienti, ktorí sa stretli s problémom, mohli vidieť rezervované finančné prostriedky, kým došlo k spracovaniu platieb.