Zrušený let z Grécka skomplikoval návrat turistom: Na letisku STRÁVILI hodiny, ubytovanie si MUSELI PLATIŤ SAMI!

Ilustračné foto. Zdroj: canva
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Viac ako tridsať českých dovolenkárov cestovnej kancelárie Čedok, medzi ktorými boli aj rodiny s deťmi a seniori, sa ocitlo v nepríjemnej situácii na gréckom ostrove Skiatos. Ich spiatočný let do Česka, ktorý mali absolvovať v pondelok s nízkonákladovou spoločnosťou Ryanair, bol zrušený. Cestujúci zostali bez pomoci a museli si sami hľadať ubytovanie, dopravu aj predlžovať cestovné poistenie.

„Celý deň sme čakali na letisku. Večer o ôsmej nám iba oznámili, že let je zrušený a máme si všetko zaistiť sami. Povedali nám, nech ráno prídeme znova. Ale ďalší let sa stále neobjavuje. Na tabuliach sa len občas ukáže čas odletu a zasa zmizne,“ opísala ešte v utorok jedna z cestujúcich pre portál iDnes.cz.

Pomoc od aerolinky chýbala

Podľa svedectiev turistov sa Ryanair o svojich pasažierov príliš nestaral. „Ryanair cestujúcim, ktorí leteli priamo cez spoločnosť, dá raz za pol dňa 4-eurový poukaz, za ktorý si na letisku ale nekúpia ani sendvič. Nám preto, že sme neleteli priamo cez leteckú spoločnosť, nebola poskytnutá žiadna pomoc,“ dodala jedna z klientok.

Situácia vyvolala vlnu frustrácie, keďže dovolenku si ľudia objednávali prostredníctvom cestovnej kancelárie, no nakoniec museli riešiť všetko na vlastnú päsť.

Reakcia cestovnej kancelárie

Cestovná kancelária Čedok, cez ktorú si časť klientov kúpila letenky, potvrdila, že sa problémom intenzívne zaoberá. Hovorkyňa cestovky Klára Divíšková uviedla, že najbližšie lety boli plne obsadené, no spoločnosť sa snaží zabezpečiť náhradnú prepravu.

„Situáciu monitorujeme a intenzívne pracujeme na riešení,“ vyhlásila Divíšková.

Podľa cestovnej kancelárie majú pasažieri v takýchto prípadoch právo žiadať preplatenie vzniknutých nákladov priamo od leteckej spoločnosti. Ak dopravca neposkytol ubytovanie ani transfer, turisti by si mali uschovať všetky účtenky a následne požiadať Ryanair o finančnú náhradu.

Pre neobvyklé správanie pasažierov muselo lietadlo Ryanairu núdzovo pristáť

Bežný víkendový let spoločnosti Ryanair z Milána do Londýna sa pre cestujúcich premenil na skutočnú drámu. Krátko po vzlete začala dvojica mužov na palube vykazovať mimoriadne podozrivé a zarážajúce správanie, čo vyústilo do paniky, chaosu a napokon do nekompromisného rozhodnutia kapitána: odkloniť let a núdzovo pristáť.

Znepokojivá situácia nastala približne pätnásť minút po štarte lietadla. Dvaja pasažieri v prednej sekcii lietadla začali konať veľmi nezvyčajne a ich správanie vyvolalo v posádke aj cestujúcich vážne obavy.

„Asi štvrť hodinu po štarte sa dvaja muži v prednej časti lietadla začali správať divne,“ uviedol jeden z cestujúcich pre portál Daily Star. Ich konanie bolo natoľko narušujúce a neobvyklé, že okamžite upútalo pozornosť. O incidente informoval aj portál CNN Prima News.

Chaos na palube a rýchly zásah kapitána

Toto znepokojivé správanie vyvolalo okamžité obavy a paniku medzi ostatnými cestujúcimi. Na palube zavládol zmätok, zatiaľ čo letušky sa snažili situáciu bezodkladne upokojiť.

Posádka sa v krízovej chvíli snažila jedného z mužov, ktorý sa ukryl na toalete, dostať von, no ich snaha bola neúspešná. Kapitán lietadla sa preto rozhodol konať rázne a okamžite. Rozhodol sa zmeniť trasu letu a nariadil núdzové pristátie v Paríži.

„Bolo to najdesivejších 15 minút môjho života,“ priznal jeden z pasažierov, ktorý prežil napätú situáciu. Letuška sa síce snažila udržať atmosféru pod kontrolou, ale úzkosť medzi ľuďmi neustále narastala.

Polícia v akcii a pochvala pre posádku

Po pristátí na letisku v Paríži prevzali iniciatívu francúzski policajti. Obidvoch podozrivých mužov zadržali a okamžite začali s vyšetrovaním, ktoré malo objasniť príčiny ich správania. Až po dlhšom zásahu, ktorý trval približne dve hodiny a zahŕňal aj dôkladnú prehliadku batožiny, mohlo lietadlo pokračovať v plánovanej ceste do Londýna.

Hoci nečakaný incident spôsobil meškanie, cestujúci sa zhodli na vysokej úrovni profesionality a pohotovosti posádky Ryanairu. „Myslím, že to Ryanair zvládol skvele. Ku koncu letu, keď sme sa blížili k londýnskemu Stanstedu, letušky dokonca rozdávali nápoje. Bolo to naozaj stresujúce,“ dodal s úľavou ďalší z pasažierov, chváliac profesionálny prístup, ktorý pomohol uvoľniť napätie.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie