Video: ZSSK: Na tatranské trate sa vracajú prvé zmodernizované električky

Z predstavenia dvoch z 15 kusov zmodernizovaných električiek radu 425.95, ktoré budú postupne pribúdať na trate Tatranských elektrických železníc do konca tohto roka. Na snímke zľava generálny riaditeľ ŽOS Vrútky Michal Vereš, riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Ján Lukáč, riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček a hovorca Tomáš Kováč. Poprad, 14. júla 2023. FOTO TASR – František Iván
Reklama

Turizmu vo Vysokých Tatrách pomôže aj 15 zmodernizovaných električiek. Prvé dve z nich, ktoré nasadia do prevádzky už tento víkend, predstavila v piatok Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na stanici Poprad-Tatry. Ďalšie budú na trate Tatranských elektrických železníc (TEŽ) postupne pribúdať do konca tohto roka.

Ako ZSSK ďalej informovala, prvé dve modernizované električky radu 425.95 nesú názvy „Kriváň“ a „Končistá“. Premávať budú na trati Poprad-Tatry – Starý Smokovec – Štrbské Pleso a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica.

„Som rád, že sa nám podarilo tieto 23 rokov staré električky kvalitne zmodernizovať. Vysoké Tatry sú jedným z najnavštevovanejších slovenských miest, preto spolu s dodávateľom ŽOS Vrútky usilovne pracujeme na čo najrýchlejšej obnove a sprevádzkovaní všetkých električiek,“ dodal Ján Lukáč, ktorý je riaditeľom úseku prevádzky ZSSK.

Modernizácia tatranských elektrických vozidiel vyrobených od roku 2000 zvyšuje podľa dopravcu bezpečnosť a pohodlie pri cestovaní. Mení sa v nich pôvodný riadiaci systém a celá trakčná časť vozidiel. V každom vozni budú cestujúci cestovať pohodlnejšie vďaka klimatizácii, novým sedadlám, wi-fi pripojeniu či USB a elektrickým zásuvkám. Do električiek zabudovali aj nový informačný systém s LCD displejmi a počítaním cestujúcich, nové označovače cestovných lístkov, modernizáciou prešli aj obloženia stien a batožinové police.

„Z technického pohľadu ide o rozsiahly projekt modernizácie nielen interiéru vozidiel, ale aj trakcie a regulácie výkonu s doplnením funkcionalít, ktoré pred modernizáciou vozidlá nemali,“ povedal Michal Vereš, ktorý je generálnym riaditeľom ŽOS Vrútky.

Polep modernizovaných električiek prezentuje názvy tatranských štítov – rovnako, ako je to pri hybridných jednotkách, tzv. elektrozubačkách, ktoré jazdia v Tatrách od roku 2021. ZSSK informovala, že pri výbere názvov pre zmodernizované jednotky pokračuje v nastavení konceptu súťaže na sociálnej sieti formou hlasovania v celkovo troch kolách.

Modernizácia 15 trojčlánkových ucelených elektrických jednotiek úzkeho rozchodu je eurofondovým projektom s celkovým objemom 30,495 milióna eur. Spolufinancovanie ZSSK je zhruba 362.000 eur.

Dopravca zároveň pripomenul cestujúcim, ktorých cieľom je Tatranská Lomnica, aby z kapacitných dôvodov – dočasne zníženého počtu prevádzkyschopných jednotiek, prednostne využívali priame spojenia z Popradu cez Studený Potok.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis