Zvieratá VALCUJÚ sociálne SIETE: „Petfluenceri“ sú vnímaní ako ÚPRIMNEJŠÍ a dôveryhodnejší, tvrdí štúdia

Petfluenceri
Zdroj: Unsplash, Canva
Reklama

Domáci miláčikovia môžu byť efektívnejšími propagátormi produktov na sociálnych sieťach ako ľudia. Naznačuje to nová štúdia výskumníkov z University of Strathclyde v Škótsku, publikovaná v prestížnom The Journal of Advertising Research.

Takzvaní „petfluenceri“ – domáce zvieratá vystupujúce v príspevkoch na sociálnych sieťach, ktoré spravujú ich majitelia – získavajú čoraz väčšiu pozornosť nielen sledovateľov, ale aj značiek.

Petfluencer verzus človek: Výsledky hovoria jasne

Výskumný tím vytvoril sériu fiktívnych reklám na bežné produkty, ako napríklad víno či arašidové maslo, pričom rovnaké produkty propagovali raz ľudia a inokedy zvieratá. Následná analýza reakcií publika ukázala, že príspevky petfluencerov jednoznačne prekonali tie ľudské. Píše portál Independent.

Zvieracie účty boli efektívnejšie najmä v prípadoch, keď reklama apelovala na rýchlu odmenu alebo okamžité potešenie – čo je psychologický aspekt, ktorý silno ovplyvňuje nákupné správanie.

Viac úprimnosti, menej škandálov

Jedným z hlavných dôvodov rastúcej popularity zvieracích influencerov je klesajúca dôvera v tradičných ľudských influencerov, ktorí čelí tzv. „influencer fatigue“ – únave zo stále sa opakujúcich a málo autentických reklám.

„Petfluenceri ponúkajú jedinečné výhody oproti ľudským influencerom,“ hovorí autorka štúdie Dr. Laura Lavertu. „Zatiaľ čo presvedčivosť ľudí pramení z ich relatívnosti alebo aspiratívnej hodnoty, zvieratá sú vnímané ako úprimnejšie a dôveryhodnejšie.“

Taktiež, na rozdiel od ľudí, zvieratá nie sú spájané so škandálmi či kontroverziami, čo zvyšuje ich dôveryhodnosť v očiach verejnosti. Účty petfluencerov sú často spravované transparentne a zodpovedne samotnými majiteľmi, čo zvyšuje ich autenticitu.

Zvierací miliardári a rastúci trh

Nie je to len o dojmoch – ide aj o peniaze. V Spojenom kráľovstve sa ročne minie na starostlivosť o domáce zvieratá takmer 8 miliárd libier, a s rastúcim dopytom po produktoch pre miláčikov stúpa aj ich potenciál ako marketingových nástrojov.

Príkladom je mačka Nala, ktorá má na Instagrame 4,5 milióna sledovateľov a propaguje všetko od krmiva po mobilné hry. Jej spolupráce vyniesli jej značke viac ako 80 miliónov libier.

Budúcnosť reklamy so štyrmi labkami?

Výskumníci plánujú pokračovať v štúdiách tohto fenoménu, keďže petfluenceri sa ukazujú ako čoraz atraktívnejšia súčasť reklamného priemyslu.

Zatiaľ čo ľudia hľadajú autentickejší obsah, je možné, že práve domáce zvieratá sa stanú kľúčovými hráčmi v budúcnosti digitálneho marketingu.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti