Niektoré reťazce otvoria svoje prvé predajne už v najbližších týždňoch, zatiaľ čo iné ešte len zvažujú vstup na slovenský trh. Tento rok by mohol priniesť až deväť nových obchodných sietí, ktoré rozšíria ponuku pre zákazníkov. Medzi nimi sa objaví aj svetoznáma značka luxusnej spodnej bielizne či nová drogéria.
O možnom príchode uvažujú aj reťazce z oblasti rýchleho občerstvenia a módy, čo by mohlo ovplyvniť fungovanie domácich prevádzok. Informujú Aktuality.sk.
Biedronka prichádza na Slovensko: Prvá predajňa sa otvára už o dva týždne
Poľský obchodný reťazec Biedronka ohlásil oficiálny vstup na slovenský trh a prvú predajňu otvorí už 5. marca. Hoci spoločnosť pôvodne plánovala spustiť prevádzky už koncom minulého roka, prvé obchody privítajú zákazníkov až teraz. Historicky prvá slovenská predajňa Biedronky sa otvorí v Miloslavove (okres Senec), no spoločnosť má ambície expandovať do celého Slovenska.
Biedronka nechce svoje predajne sústrediť len do veľkých miest, ale plánuje pokryť aj menšie mestá a obce. Bratislava však nie je prioritou v prvej fáze expanzie, na hlavné mesto sa chce reťazec zamerať až neskôr. Podľa vedenia spoločnosti bude hlavným odlišovacím prvkom Biedronky nízka cenová politika a atraktívne zľavy, ktoré by mohli osloviť slovenských spotrebiteľov.
Victoria’s Secret otvára prvú predajňu na Slovensku
Na jar sa na slovenskom trhu objaví aj jedna z najznámejších svetových značiek spodnej bielizne – Victoria’s Secret. Okrem luxusnej bielizne si zákazníci budú môcť zakúpiť aj nočné prádlo, parfumy či rôzne módne doplnky. Prvá slovenská predajňa Victoria’s Secret sa otvorí v bratislavskom obchodnom centre Nivy.
Nová sieť drogérie a fastfoodu prichádza na slovenský trh
Konkurencia sa tento rok rozrastie aj v oblasti drogérií. Nemecká sieť drogérií Müller ohlásila otvorenie svojej prvej predajne na Slovensku. Na rozdiel od tradičných drogérií ponúka Müller aj široký sortiment doplnkového tovaru – od hračiek a potrieb pre deti, až po vybavenie do domácnosti. Prvá predajňa by mala byť otvorená v Trenčíne.
Fanúšikov rýchleho občerstvenia zas poteší príchod chorvátskej siete fastfoodov Koykan. Tento reťazec ponúka široký výber jedál, vrátane hamburgerov, gyrosu, wrapov či burrita. Prvé slovenské prevádzky sa otvoria v bratislavských obchodných centrách Eurovea a Aupark.
Príchod diskontu Woolworth a nové módne značky
Už tento rok by mohla na slovenský trh vstúpiť aj nemecká spoločnosť Woolworth. Tento diskontný reťazec ponúka široký sortiment tovaru, vrátane odevov, potravín a domácich potrieb.
Na Slovensko by mala zavítať aj spoločnosť Worldbox, ktorá predáva modely obuvi od rôznych svetových značiek. O vstup na náš trh uvažuje aj turecká módna značka Koton, ktorá v minulosti už mala predajne v Bratislave a Žiline. V dohľade je aj talianska značka dekoratívnej kozmetiky Kiko Milano, ktorá patrí medzi obľúbené vo viacerých európskych krajinách.
Poľská sieť Smyk prinesie hračky aj detské oblečenie
Rodičia malých detí sa môžu tešiť na príchod novej poľskej siete Smyk, ktorá sa špecializuje na hračky, detské oblečenie a školské potreby. Sieť ponúka široký sortiment produktov, ktoré oslovia deti aj ich rodičov.
Slovenský trh tak tento rok zažije výrazný nárast nových reťazcov, ktoré prinesú širší výber pre spotrebiteľov, ale zároveň vytvoria silnú konkurenciu pre už zabehnuté domáce a medzinárodné značky.