Slovenská pošta sa búri voči kampani Packety. Tá vyzýva klientov, aby „zabalili čakanie na pošte“

packeta pošta
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Lukáš Mužla, packeta.sk
Reklama

Packeta v spote priamo porovnáva svoje služby so štátnou poštou a tvrdí, že posielanie zásielok je cez ňu jednoduchšie a rýchlejšie. 

Súkromný doručovateľ Packeta nedávno spustil novú rozhlasovú kampaň, o ktorej sme vás informovali v predošlom článku.

Rýchlosť podania balíkov

V spote priamo porovnáva svoje služby so štátnou poštou a tvrdí, že posielanie zásielok je cez ňu jednoduchšie a rýchlejšie. V reklame vyzýva zákazníkov, aby „zabalili čakanie na pošte“ a vyskúšali odosielanie cez Packetu.

„Zabaľ, klikni, pošli, je to easy. Zabaľ už konečne to čakanie na pošte,“ zaznelo v spote, pričom zákazníkom ponúka možnosť vyskúšať prvé odoslanie za symbolický poplatok – jeden cent, dodáva portál živé.sk.

Hlavnou myšlienkou kampane je poukázať na rýchlosť podania balíkov cez Packeta boxy, kde proces prebieha takmer okamžite, na rozdiel od tradičných poštových služieb, kde sú zákazníci často nútení čakať v radoch.

Slovenská pošta síce umožňuje podaj zásielok cez balíkomaty, no ich počet je výrazne nižší ako v prípade Packety. Pošta ich má k dispozícii 238, zatiaľ čo Packeta ich prevádzkuje takmer 2 300.

Packeta reagovala aj na úpravy pravidiel, ktoré Slovenská pošta zaviedla od januára. Tie priniesli obmedzenia pri posielaní menších zásielok ako listových doporučených zásielok, čo znamenalo nárast nákladov pre mnohých zákazníkov.

Medzi hlavné zmeny patrí:

  • Maximálna hrúbka listovej zásielky je len 3 cm, pričom kategória do 100 gramov bola zrušená.
  • Ak balík spĺňa nové pravidlá, doporučená listová zásielka do 500 g stojí 3,5 eura.
  • Cena za balík doručený na poštu je 3,9 eura.
  • Na porovnanie, Packeta ponúka doručenie balíka do 5 kg (s rozmermi 50 × 40 × 30 cm) do svojho boxu za 3,4 eura.
  • Na malé listové zásielky nemá Packeta samostatnú cenovú kategóriu.

Týmito zmenami Slovenská pošta zvýšila náklady na niektoré druhy zásielok, čo Packeta využíva ako argument v prospech svojich služieb.

Nekorektná kampaň

V pondelok portál zive.sk zverejnil stanovisko štátneho poštového doručovateľa, ktorý kampaň Packety označil za „nekorektnú“.

Podľa nej je spotom účelovo poškodzované meno Slovenskej pošty a vďaka zavádzajúcim tvrdeniam klesá dôvera zákazníkov. Zároveň tvrdí, že zvažuje podniknúť právne kroky.

„Sme moderná spoločnosť, ktorá drží krok s inováciami, digitalizuje svoje služby a prispôsobuje ich potrebám verejnosti, vďaka čomu sú konkurencieschopné voči ostatným hráčom na trhu,“ znie v stanovisku Pošty.

Ozrejmuje, že prostredníctvom aplikácie môžu zákazníci spracovať, zaplatiť a odoslať zásielku za totožný čas a rovnako pohodlne ako cez Packetu. Klienti majú možnosť si vybrať formu odoslania zásielky cez balíkomat alebo návštevou pobočky pošty bez čakania, pretože za podaný balík sa platí vopred.

„Služba je tak maximálne flexibilná a prispôsobená širokému spektru klientov. Konkurenčnou výhodou pošty je aj možnosť uložiť do schránky Balíkoboxu viac balíkov. Okrem vopred uhradených zásielok môžu zákazníci Slovenskej pošty využiť Balíkobox na podaj zásielok, ako aj na bezplatné vrátenie tovaru do e-shopov a zásielky v rámci recommerce platforiem,“ zdôrazňuje.

V prípade nevyzdvihnutia zásielky z balíkomatu v stanovenej lehote sa nevracia odosielateľovi, ale putuje na najbližšiu pobočku pošty. Adresát má na na prevzatie štandardných 18 kalendárnych dní.

„Dôležité je tiež uviesť, že dlhodobo sa nesprávne porovnávajú cenníky služieb. Ceny podávania online u konkurencie sa porovnávajú s cenami Slovenskej pošty za podaj na pobočke a nie s cenami za online podanie – službou, ktorú Slovenská pošta taktiež poskytuje,“ dodáva pošta.

Slovenská pošta upriamuje pozornosť aj na fakt, že podávanie zásielky online je lacnejšie a porovnateľné s cenníkmi konkurenčných doručovateľov.

Možno mysleli na niečo iné

Na stanovisko pošty následne reagovala samotná Packeta, ktorá spot vytvorila. Uvádza, že kampaň môže navodzovať konkurenčný súboj dvoch doručovacích spoločností, ale Packeta tieto tvrdenia odmieta, pričom nechce útočiť na Slovenskú poštu.

„Rovnako sa dištancujeme od interpretácie, že naša nová rádiová kampaň je explicitným útokom na Slovenskú poštu – považujeme to za neprimerane silné vyjadrenie. Faktom je, že v reklame explicitne nespomíname Slovenskú poštu, ale hovoríme všeobecne o ‚pošte‘. Tento výraz môže mať rôzny význam a verejnosť si pod ním môže predstaviť čokoľvek či kohokoľvek. Interpretácia je teda individuálna,“ vysvetľuje komunikačná špecialistka Packety Barbora Vaňová Daxner.

Aj keď sa Packeta odvoláva na rozličné významy pojmu „pošta“, na Slovensku sa tento výraz primárne spája so štátnym doručovateľom.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis