Praktika reštaurácie ich zaskočila: Hosťom zaúčtovali PRIRÁŽKU za to, že si NEOBJEDNALI predjedlo

doklad-reštaurácia-španielsko
Ilustračné foto. Zdroj: Freepik/EyeEm, frantic
Reklama

Vypýtať si pokladničné doklady v prevádzkach sa skutočne oplatí. Pokiaľ by si ho manželský pár nevzal, nezistil by, za akú absurditu zaplatili v reštaurácii.

S absurdným zážitkom sa podelili manželia z jednej v reštaurácii na španielskej Malorke, v ktorej si pochutnali na dobrom jedle a nápojoch. Spolu za jedlo a nápoje zaplatili takmer 50 eur, no po platbe ich čakalo nepríjemné prekvapenie, informuje portál Ultima Hora.

Pri pohľade na účet im skoro oči vypadli

Minulý mesiac si manželia vyrazili do mesta Puerto de Pollença na severe ostrova. Hostia si objednali dva hlavné chody (jahňacie a kuracie), dva chleby a dva nápoje. Keď im personál podniku priniesol účet, platba prebehla bez problémov.

„Požiadali sme o účet, zaplatili, a keď sme sa potom naňho bližšie pozreli, môj spoločník si všimol, že nám naúčtovali poplatok za to, že sme si nepovedali o predjedlo,“ vysvetlila rozhorčená zákazníčka.

Naúčtovaný poplatok dve eurá za to, že si neobjednali k hlavnému jedlu predjedlo, rozhorčil manželov natoľko, že si zavolali personál.

Čašníka sa spýtali, čo má položka pomenovaná ako „no starter“ (bez predjedla) znamenať. „Nerozumel španielsky, tak zavolal kolegyňu. Tá nám povedala, že tie dve eurá sú tam asi preto, že sme boli dvaja, alebo že by to mohla byť aj DPH,“ pokračovala sťažovateľka.

Ani personál nevedel, čo to je

Po ďalších otázkach sa zamestnankyňa podniku rozhodla spornú prirážku hosťom vrátiť. „Priniesla nám dve eurá a ospravedlnila sa. Vraj poriadne nevedela, o čo ide, a pretože tam práve nebol jej šéf, tak nám radšej vrátila peniaze,“ dodala zákazníčka, podľa ktorej nie je v jedálnom lístku o poplatku žiadna zmienka.

A aj keby tam bola, išlo by podľa miestnej asociácie na ochranu spotrebiteľov o nelegálnu praktiku. Možné by to vraj bolo len v prípade, že by si hosť objednal nejaké menu, ktorého súčasťou by bolo predjedlo, ale zákazník by ho nechcel.

„Ak teda nešlo o menu a hosť o predjedlo nepožiadal, nemôže ho reštaurácia účtovať,“ ozrejmila organizácia.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti