Čínsky trh s hračkami zažíva výrazný rast a medzi jeho najväčších víťazov momentálne patrí Wang Ning, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Pop Mart International Group. Jeho meno sa čoraz častejšie objavuje medzi čínskou podnikateľskou elitou, najmä vďaka celosvetovému fenoménu zberateľskej figúrky Labubu. Tento úspech ho katapultoval medzi desať najbohatších ľudí v krajine a zároveň sa stal najmladším miliardárom v tomto exkluzívnom zozname.
Podľa portálu Nairametrics dosiahol majetok Wang Ninga hodnotu 22,7 miliardy dolárov, čím sa zaradil na desiate miesto medzi najbohatšími Číňanmi. Vo veku 38 rokov sa tak ocitol v spoločnosti zakladateľov technologických gigantov ako ByteDance, Tencent či nápojovej firmy Nongfu Spring.

Bábiky, ktoré pobláznili svet
Za prudkým rastom majetku stojí mimoriadna popularita postavičky Labubu, ktorú vytvoril umelec Kasing Lung z Hongkongu. Táto netradičná figúrka so zlovestným úsmevom si získala obrovské množstvo priaznivcov nielen v Ázii, ale aj v Spojených štátoch a Európe.
Na popularite značky sa podieľali aj známe osobnosti ako Rihanna, Dua Lipa či Lisa z Kórejskej skupiny Blackpink, ktoré sa s bábikami ukazovali na verejnosti. V dôsledku toho sa hodnota akcií spoločnosti Pop Mart v priebehu roku 2025 strojnásobila a presiahla hranicu 270 hongkonských dolárov (približne 34,40 USD). Trhová kapitalizácia firmy tak vystúpila na 365 miliárd HKD, čo zodpovedá približne 46 miliardám dolárov.
Tretie vydanie Labubu, ktoré prišlo na trh v apríli, vyvolalo doslova nákupné šialenstvo. Pred predajňami v Londýne sa tvorili davy a dochádzalo k potýčkam medzi fanúšikmi, ktorí sa snažili získať figúrku v hodnote od 13 do 50 libier. V Pekingu sa jedna z verzií dokonca predala v aukcii za neuveriteľných 150-tisíc dolárov.
V domácej Číne sa z Labubu stal taký fenomén, že ju Ping An Bank zaradila medzi darčeky pre svojich klientov. Tento marketingový krok však narazil na nesúhlas regulátorov, ktorí ho zhodnotili ako nevhodnú motiváciu k vkladom a kampaň bola ukončená.

Investori veria, analytici varujú
V reakcii na silné výsledky spoločnosti Pop Mart investičné banky upravili svoje prognózy. Deutsche Bank zvýšila cieľovú cenu akcií o 52 % na 303 HKD a vyzdvihla najmä expanziu mimo čínskeho trhu. Nie všetci odborníci však zdieľajú nadšenie. Jeff Zhang z agentúry Morningstar upozornil, že akcie môžu byť precenené a pripomenul riziko spojené s rýchlo sa meniacimi spotrebiteľskými trendmi. Kenny Ng z Everbright Securities zase poznamenal, že hoci Pop Mart aktuálne žne úspech, jeho dlhodobý rast bude závisieť od schopnosti firmy neustále prinášať nové zaujímavé dizajny.
Napriek týmto výhradám Pop Mart zaznamenáva pôsobivý výkon. Tržby spoločnosti v prvom štvrťroku 2025 medziročne narástli o 170 percent a celoročné výnosy by mali prekročiť 20 miliárd čínskych jüanov, teda vyše 2,78 miliardy dolárov. V predchádzajúcom roku sa tržby zdvojnásobili na 13 miliárd jüanov a čistý zisk poskočil o 180 % na 3,1 miliardy.