Veľký požiar v telekomunikačnej budove v srdci Káhiry spôsobil rozsiahle výpadky služieb po celom Egypte. Internetové pripojenie a mobilné siete v turistických destináciách ako Hurghada a Marsá Alam sú výrazne narušené, čo komplikuje život nielen domácim, ale aj dovolenkárom, medzi ktorými sú aj Česi. Problémy s online platbami a výpadky dát prinášajú neistotu a obavy z ďalšieho vývoja situácie.
V pondelok (7. júla) ráno vypukol rozsiahly požiar na siedmom poschodí desaťposchodovej budovy spoločnosti Telecom Egypt v rušnej oblasti Ramses v Káhire. Oheň sa rýchlo rozšíril a spôsobil minimálne 14 zranení, vrátane dvoch hasičov s popáleninami.
Z bezpečnostných dôvodov museli budovu úplne odpojiť od elektrickej siete, čo spôsobilo masívny výpadok telekomunikačných služieb v celej krajine.
Požiar v srdci Káhiry ochromil telekomunikačné služby
Hoci požiar vznikol v metropole, jeho následky sa dotkli aj známych egyptských letovísk, informuje agentúra AP News. Mobilné siete, internetové pripojenie a on-line platobné systémy v Hurghade, Marsá Alame a ďalších turistických oblastiach fungujú len obmedzene alebo vôbec. Turisti, vrátane českých dovolenkárov, sa sťažujú na výpadky mobilných dát a problémy s bezkontaktnými platbami, čo komplikuje ich pobyt.
Turisti hlásia výpadky a neistotu
V niektorých častiach Hurghady, ako napríklad v Safage, nebolo počas celého dňa možné používať mobilné dáta, ktoré sa obnovili až nasledujúce ráno. Internet v niektorých hoteloch úplne prestal fungovať a bezkontaktné platby neboli spoľahlivé.
„Nemohla som dnes platiť kartou a hotovosť mi došla. Dúfam, že sa situácia čoskoro zlepší,“ napísala jedna z českých dovolenkárok vo facebookovej skupine.
Obnova služieb bude trvať, situáciu monitorujú experti
Podľa egyptského telekomunikačného regulačného úradu (NTRA) sa niektoré služby presmerovali na záložné servery, no plné obnovenie funkčnosti bude trvať ešte niekoľko dní.
Globálny monitoring internetu od NetBlocks potvrdil na sociálnej sieti X , že konektivita v krajine klesla na 62 % bežnej úrovne, pričom výpadky ovplyvnili nielen dátové prenosy, ale aj telefonovanie, SMS správy a prístup k online bankovníctvu.