Žilina DOSTANE nové OBCHODNÉ CENTRUM. OC Klokan sa OTVORÍ už V NOVEMBRI a má byť vlajkovou loďou developera!

Zdroj: Canva, KLM real estate
Reklama

Developerská skupina KLM Real Estate dokončuje svoj najväčší projekt pod značkou OC Klokan. Vysoko konkurenčný trh v Žiline rozšíri o retail park, ktorý má byť otvorený už v novembri.

Nové obchodné centrum vzniká v tesnom susedstve futbalového štadióna MŠK Žilina a otvorenie je naplánované na 13. novembra 2025. Výstavba si vyžiadala viac než 21 miliónov eur a do mesta prinesie nielen nové obchody, ale aj pracovné príležitosti. Informuje o tom portál Aktuality.

Koncept mestského retail parku

OC Klokan sa inšpiruje modelom mestského retail parku, ktorý si v posledných rokoch získava popularitu naprieč Slovenskom. Na rozdiel od klasických obchodných centier majú zákazníci prístup priamo k jednotlivým predajniam – zaparkujú pred obchodom a nemusia prechádzať cez celú budovu.

Zdroj: KLM real estate

Generálny manažér KLM Real Estate Matúš Klima vysvetľuje, že projekt má aj špecifický rozmer: „Vďaka susedstvu s futbalovým štadiónom bude plniť aj funkciu centra pre fanúšikov všetkých podujatí na MŠK Žilina. Ide o našu vlajkovú loď v tomto regióne,“ uviedol pre web.

Investícia za 21 miliónov eur

Nové centrum ponúkne vyše 11-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy, 17 obchodných jednotiek a 216 parkovacích miest. Očakáva sa, že samotná prevádzka zamestná desiatky ľudí.

Medzi nájomcami budú známe značky aj špecializované predajne:

  • Billa (takmer 2 000 m²)
  • Starbucks (250 m², druhá prevádzka v meste)
  • Intersport (dvojpodlažná predajňa, 900 m²)
  • Planeo (620 m²)
  • Dr. Max, dm drogerie markt, Pepco, Takko, Sinsay, Superzoo či Orion.

Zaujímavosťou je práve prítomnosť Starbucksu. Pre sieť nie je bežné, aby otvárala prevádzky v retail parkoch, no Žilina bude výnimkou.

Investor zároveň potvrdil, že zoznam značiek ešte nie je konečný – časom by mali pribudnúť minimálne tri ďalšie predajne.

Zdroj: KLM real estate

Silná konkurencia v meste

Žilina patrí k najvýznamnejším slovenským mestám a disponuje už viacerými etablovanými centrami – Aupark, Atrium Dubeň, Mirage či ZOC Max. Kým tie fungujú ako klasické nákupné galérie, Klokan ponúkne jednoduchší a rýchlejší model nákupov.

Výhodou nového projektu má byť aj poloha – blízkosť štadióna a železničnej stanice poskytne centrum dostupné nielen obyvateľom, ale aj návštevníkom mesta.

Ďalšie plány developera

KLM Real Estate už pripravuje aj ďalšie retail parky v iných mestách:

  • ŽilinaJuh: 3 000 m², investícia 6 mil. eur
  • NitraDolné Krškany: 3 900 m², 8 mil. eur
  • Rimavská Sobota: približne 5 000 m², 8 mil. eur
  • Svidník: vyše 7 600 m², 12 mil. eur
  • Chorvátsky Grob: rozšírenie existujúceho centra o 3 700 m², 7 mil. eur

Vo Svidníku navyše developer sľubuje aj špeciálnu prevádzku, ktorá má zatraktívniť celé mesto.

Zdroj: KLM real estate
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
Kanal 1 (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis