Slovenské obchody čaká významná zmena. Obľúbený reťazec zavádza digitálne bločky priamo v mobilnej aplikácii, ktoré nahradia papierové doklady. Novinka má ekologický aj praktický prínos a podľa odhadov ušetrí až 44-tisíc kilometrov papiera ročne.
Pokladničné účtenky patria medzi najkratšie využívané papiere. Denne ich na Slovensku vznikajú tisíce. Obchodný reťazec Kaufland sa preto rozhodol priniesť moderné riešenie. A to digitálne potvrdenia o nákupe, ktoré sa ukladajú priamo do aplikácie.
Digitálny blok namiesto papiera
Podľa prepočtov by táto zmena mohla výrazne prispieť k ochrane životného prostredia, informuje portál tvnoviny.sk.
„Prispejte vaším dielom k úspore papiera – pomocou digitálneho pokladničného bloku od spoločnosti Kaufland. V aplikácii Kaufland stačí prepnúť tlačidlo Digitálny pokladničný blok na zeleno a tým zrušíte tlač papierových pokladničných blokov. Vďaka tomu dokážeme spoločnými silami ušetriť ročne až 44 000 km papiera,“ uvádza spoločnosť na svojej webovej stránke.
Ako funguje digitálna účtenka?
Nová služba je dostupná pre všetkých držiteľov Kaufland Card. Po aktivácii v aplikácii sa bloky ukladajú automaticky, a to vždy v jednej podobe – buď papierovej, alebo digitálnej.
Elektronické doklady:
- majú plnohodnotnú právnu váhu,
- uchovávajú sa tri roky,
- zákazník si ich môže stiahnuť ako PDF alebo preposlať na e-mail,
- dajú sa využiť aj pri reklamáciách či vrátení tovaru.
Blok vždy po ruke
Kaufland zdôrazňuje, že digitálne riešenie prináša zákazníkom praktické výhody. „Digitálny pokladničný blok má samé výhody. Na účely vrátenia tovaru alebo uplatnenia si reklamácie sa uchováva v aplikácii po dobu troch rokov. Môžete ho však aj jednoducho preposlať alebo uložiť vo formáte PDF. Zároveň máte aj jasný prehľad o všetkých vašich nákupoch a nemusíte si zložito odkladať vytlačené pokladničné bloky,“ dodáva reťazec.
Doklady sú dostupné v sekcii Moje pokladničné bloky v hornej časti úvodnej obrazovky aplikácie a sú zoradené podľa dátumu nákupu.
Fungovanie pri pokladniach
Pri samoobslužných pokladniach sa pri voľbe digitálneho bloku vytlačí iba krátky lístok s čiarovým kódom, ktorý slúži na otvorenie výstupnej brány. Plnohodnotná účtenka zostáva v mobile.
Kaufland odhaduje, že práve týmto krokom dokáže na Slovensku ušetriť až 44-tisíc kilometrov papiera ročne. Aktivácia služby je však dobrovoľná, zákazník sa rozhoduje, či chce papierovú alebo digitálnu verziu.
Konkurencia už začala
Digitálne bloky nie sú úplnou novinkou na trhu, píše portál zive.aktuality.sk. Službu už v minulosti zaviedli aj konkurenčné siete Coop Jednota a Terno. Kaufland verí, že vďaka veľkému počtu svojich zákazníkov môže ekologická zmena dosiahnuť ešte väčší efekt.