Po rokoch DOHADOV nastal tichý príchod z východu: Na Slovensku otvorili prvý RUSKÝ SUPERMARKET

Mere ruský supermarket
Na snímke je predajňa Mere v Banskej Bystrici. Ilustračné fotografie. Zdroj: FACEBOOK / MERE Banská Bystrica, ISTOCK/Hispanolistic, ISTOCK/NVS, koláž: istream
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Po rokoch dohadov sa špekulácie stali skutočnosťou. Na Námestí Ľudovíta Štúra v Banskej Bystrici otvoril svoje brány prvý ruský diskontný reťazec Mere, známy extrémne nízkymi cenami a skladovým štýlom predajní. Napriek pôvodu značky sa otvorenie nieslo v nečakane tichej atmosfére – bez reklamy, zliav či fanfár.

Nový supermarket Mere privítal prvých zákazníkov v sobotu 4. októbra v skúšobnej prevádzke. Oficiálne otvorenie bolo naplánované na pondelok 6. októbra o 12.00 h, informoval portál Aktuality.sk.

Ako sme už informovali, koncept predajne sa od klasických supermarketov výrazne líši. Tovar je uložený priamo na paletách a zákazníci si môžu zakúpiť aj celé balenia či kartóny. Obchod tak pôsobí skôr ako skladový diskont, než tradičná samoobsluha.

predajňa Mere v Banskej Bystrici
Na snímke je predajňa Mere v Banskej Bystrici. Zdroj: FACEBOOK / MERE Banská Bystrica

Nízke ceny bez zliav

„Srdečne Vás chceme privítať v našom novom obchodе. Príďte si pozrieť našu ponuku a výhodné ceny! Tešíme sa na Vašu návštevu,“ uviedol supermarket Mere v príspevku na sociálnej sieti.

Reťazec láka na trvalo nízke ceny, no bez akcií, letákov či vernostných programov.

Medzi ponúkanými produktmi možno nájsť napríklad:

  • 700 gramov pangasiusa za 4,29 eura,
  • kilogram bravčových párkov za 4,54 eura,
  • kilogram údených kuracích krídiel za 4,44 eura.

Väčšina potravín pochádza z Česka, Poľska a Slovenska, čo naznačuje snahu reťazca prispôsobiť sa regionálnemu trhu.

pangasius v Mere
Cena za Pangasius v Mere. Zdroj: FACEBOOK / MERE Banská Bystrica

Otvorenie potichu, no s pozornosťou verejnosti

Na rozdiel od iných medzinárodných reťazcov, Mere otvorenie nepropagoval masívnou reklamou. Žiadne plagáty, promo akcie ani slávnostné otvorenie. Zákazníci sa o obchode dozvedeli najmä zo sociálnych sietí.

Značka Mere má korene v Rusku, kde pôvodne vznikla pod názvom Svetofor. Dnes pôsobí vo viacerých európskych krajinách, ako sú Poľsko, Grécko či Nemecko, a od roku 2019 aj v Česku.

Otvorenie slovenskej pobočky tak predstavuje ďalší krok v expanzii siete, ktorá si zakladá na jednoduchosti, nízkych nákladoch a cenovej dostupnosti.

Diskont, ktorý stavia na extrémne nízkych cenách a strohom vzhľade predajní, prichádza na trh, kde už dominujú silní hráči. Odborníci však upozorňujú, že slovenskí zákazníci nemusia byť k „ruskému Lidlu“ práve najústretovejší.

Na rozdiel od bežných supermarketov sa Mere neopiera o široký sortiment ani moderný dizajn predajní. Tovar býva uložený priamo na paletách v jednoduchom sklade, čo znižuje komfort, no zároveň umožňuje stlačiť ceny na minimum.

V susednom Česku si obchod získal zákazníkov práve nízkymi cenami, no čelil aj kritike za nižšiu kvalitu niektorých výrobkov, napríklad mäsových produktov s minimálnym podielom mäsa.

Nová firma, skúšobná prevádzka

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis