Prešovčania si čoskoro vydýchnu: Výstavba OBCHVATU mesta sa blíži do FINÁLE, časť cesty je už sprejazdnená

Zdroj: TASR : Veronika Mihaliková
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Výstavba severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 napreduje podľa plánu. Ako informuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), momentálne prebiehajú intenzívne práce na mostných objektoch a križovatkách, pričom niektoré časti stavby už slúžia motoristom.

Na stavenisku pracujú denne stovky ľudí. Väčšina mostov má hotové základy aj piliere a na viacerých sa už dokončuje nosná konštrukcia. „Dva mosty sú dokonca už aj v prevádzke – jeden v rámci cesty I/18 a druhý na prístupovej ceste k západnému portálu tunela Okruhliak,“ uvádza NDS.

Vodiči si už čoskoro všimnú aj novú okružnú križovatku pri Kapušanoch, ktorá má podľa diaľničiarov zásadne pomôcť plynulosti dopravy. „Križovatka odbremení premávku od stavebných mechanizmov,“ dopĺňa spoločnosť.

Viac ako kilometer mostov a stovky stavebných objektov

Úsek R4 Prešov – severný obchvat (II. etapa) meria 10,2 kilometra a pozostáva až zo 157 stavebných objektov. Súčasťou projektu je 12 mostov s celkovou dĺžkou vyše 1,6 kilometra, ako aj šesť protihlukových stien v dĺžke takmer 3,7 kilometra. Informuje portál oPeniazoch. 

NDS nedávno odovzdala do používania nový most pri obci Kapušany, ktorý je súčasťou cesty I/18. Pre miestnu dopravu aj samotnú stavbu znamená veľkú úľavu – stavebné mechanizmy sa teraz môžu presúvať priamo popod most na stavbu, bez komplikácií v hlavnej premávke.

Intenzívne práce aj na násypoch a drenážach

Podľa investičného riaditeľa NDS Júliusa Mihálika pokračujú popri mostoch aj práce na ďalších častiach infraštruktúry. „Na stavbe prešovského severného obchvatu máme aktuálne stovky pracovníkov denne. Popri mostoch sa pracuje aj na budovaní násypov na východnej strane od tunela, dažďovej kanalizácii či na výkopových prácach,“ priblížil Mihálik.

Zhotoviteľ zároveň realizuje zárubné a oporné múry a pripravuje úsek R4 ponad železničnú trať až po cestu I/18, kde je už položená štrkodrvina v dĺžke približne 1,5 kilometra – základ budúcej vozovky.

Tunel Okruhliak je srdcom projektu

Dominantou stavby je takmer dvojkilometrový tunel Okruhliak (1 800 m). Práce na jeho razení napredujú podľa harmonogramu. Podľa geologických prieskumov sa tunel razí v zložitom horninovom masíve, kde sa vyskytujú íly, ílovce, siltovce aj pieskovce.

Po dokončení tunel doplní už existujúcu 1. etapu obchvatu a vytvorí pre Prešov plnohodnotný diaľničný okruh, ktorý odvedie tranzitnú dopravu mimo centra mesta.

Ušetrí čas aj nervy vodičov

Po dokončení má nový úsek ušetriť motoristom približne sedem minút jazdy. Podľa predpokladov NDS po ňom bude denne prechádzať takmer 13-tisíc vozidiel. Okrem úspory času prinesie aj citeľné zníženie dopravnej záťaže v meste a jeho okolí.

Projekt severného obchvatu R4 je kľúčový nielen pre Prešov, ale aj pre celé východné Slovensko. Po jeho dokončení sa spojí s juhozápadným diaľničným obchvatom mesta a zlepší dopravnú dostupnosť v smere na Svidník, Poľsko aj Košice.

V nasledujúcich mesiacoch sa očakáva ďalší pokrok najmä pri dokončovaní mostných objektov, úpravách násypov a pokračovaní razenia tunela Okruhliak.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Doprava a infraštruktúra