Zisky z reklám sú pre spoločnosti dôležitým aspektom pre ich prežitie a skvalitňovanie obsahu.
Streamovacie platformy sa usilujú o obmedzenie zdieľania hesiel k jednému účtu. Novými opatreniami sa platformy snažia zvýšiť príjem a počet platiacich predplatiteľov. K ráznemu kroku sa už pred mesiacmi uchýlili Netflix, Hulu či Disney+.
Aj keď podobné zmeny nemusia vyhovovať predplatiteľom, ktorí v snahe ušetriť nejaké to euro v peňaženke využívali neobmedzené zdieľanie účtov, po zákaze vykázali streamovacie platformy výrazný nárast počtu používateľov.
Je to trend
Úprava pravidiel sa dotkne aj platformy Max, ktorá zaujala miesto na trhu po HBO Max vlani v máji. Jamie Cooke, generálny riaditeľ Warner Bros. Discovery pre strednú a východnú Európu, Blízky východ a Turecko sa vyjadril, že spoločnosť by chcela predstaviť novinky v podobe predplatného, v ktorom bude zahrnutá reklama a taktiež eliminovať už zmienené zdieľanie profilov, informuje medialne.trend.sk.
Zisky z reklám sú pre spoločnosti dôležitým aspektom pre ich prežitie a skvalitňovanie obsahu. V posledných rokoch sa uchyľujú k riešeniam, ako zintenzívniť množstvo reklám a dosiahnuť ďalší príjem.
„Je to trend, ktorým sa uberá väčšina streamovacích služieb,“ tvrdí Cooke.
Max sa rozhodol na skúšku zaviesť balíček „ad-light Max“ v Rumunsku, v ktorej sa zameriava na reakcie sledovateľov a záujem inzerentov o reklamný priestor.
Po vyhodnotení by spoločnosť chcela vytvoriť pútavé balíčky, ktoré síce budú obsahovať reklamu, ale jej objem bude regulovaný, aby nedošlo k úplnému odlivu fanúšikov od služby.
„V Rumunsku sme existujúcich predplatiteľov automaticky presunuli do tarify s reklamou, čo mohlo u niektorých vyvolať rozpačité reakcie. Na iných trhoch to však plánujeme inak – reklamný tbalíčk uvedieme ako nový produkt, aby si ho používatelia mohli vybrať dobrovoľne,“ ozrejmil Cooke.
Aj Max sa vydá cestou blokovania zdieľaných účtov
Max „klepne“ po prstoch aj používateľom, ktorí za cenu jedného predplatného zdieľajú účet medzi viacerých sledujúcich, čím oberajú platformu o zisky.
Cooke by sa vydal cestou ostatných streamovacích služieb, ktoré už pristúpili k blokovaniu zdieľania účtu. Riaditeľ spoločnosti avizuje, že pracujú na obmedzeniach, ktoré majú v záujme zaviesť v tomto roku.
Detaily opatrení nateraz nie sú známe, ale naznačuje, že stopnutie zdieľania profilov je pre spoločnosť kľúčová. Platforma Max obsadila na Slovensku tretiu priečku medzi najvyužívanejšími streamovacími platformami a ako Cooke dodal, túto popularitu si chce získať a udržať vo všetkých krajinách, kde je služba dostupná.
„Netflix sa stal tak prirodzenou súčasťou domácností, že ho ľudia vnímajú ako základnú službu, podobne ako elektrinu. O zvyšné dve miesta sa preto na trhu vedie tvrdý boj. Vieme, že jedna z troch najvyužívanejších služieb bude vždy lokálna, pretože diváci vyhľadávajú domáci obsah. Našou ambíciou je byť tou druhou medzinárodnou voľbou,“ predstavil Cooke stratégiu.
Veria v popularitu
U slovenských a českých divákov sa obľube tešia seriálové ťaháky z dielne HBO či populárne filmové snímky, ktoré sa v knižnici objavia krátko po kinopremiére.
Úspech si platforma získala aj v čase LOH v Paríži, kde si diváci mohli vyberať z vyše 3 800 hodín priamych prenosov.
Diváci Maxu sa tak v priebehu roka 2025 dozvedia všetky dôležité podrobnosti o obmedzení zdieľania účtu či zavedení balíčkov s reklamou. Cooke napriek tomu dúfa, že platforma si udrží popularitu a v regióne bude môcť naďalej súperiť s inými obľúbenými streamovacími službami.