Francúzsko sa stane epicentrom expanzie Shein. Prvý kamenný obchod v Paríži a ďalších päť prevádzok vyvoláva diskusiu o udržateľnej móde!

Zdroj: Canva, Pinterest
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Ázijský predajca rýchlej módy Shein plánuje od novembra otvoriť svoj prvý trvalý kamenný obchod v Paríži. Po úspechu dočasných „pop-up“ predajní firma expanduje do Francúzska a pripravuje ďalších päť obchodov v prestížnych nákupných domoch, čím vznikne stovky pracovných miest, no plán čelí aj kritike kvôli environmentálnym a etickým otázkam.

Prvý obchod v Paríži

Shein oficiálne oznámil, že jeho prvý stály kamenný obchod otvorí v novembri v obchodnom dome BHV Marais v Paríži. Firma, ktorá sa preslávila extrémne lacnou módou a agresívnym marketingom, chce týmto krokom posilniť svoju prítomnosť v Európe a využiť status Francúzska ako svetovej módnej metropoly. Informuje o tom portál Topky.

„Tým, že sme si ako miesto na vyskúšanie kamenného maloobchodu vybrali Francúzsko, ctíme jej postavenie kľúčovej módnej metropoly a prijímame jej ducha kreativity a výnimočnosti,“ uviedol výkonný predseda Shein Donald Tang.

Expanzia do ďalších miest

Po otvorení v Paríži plánuje Shein otvoriť päť ďalších obchodov v Galériách Lafayette v mestách Dijon, Remeš, Grenoble, Angers a Limoges. Spoločnosť predpokladá, že novovzniknuté prevádzky vytvoria vo Francúzsku priamo a nepriamo až 200 pracovných miest.

Doteraz Shein experimentoval iba s dočasnými „pop-up“ obchodmi, pričom nikdy nemal stály kamenný obchod na území Francúzska.

Kritika a kontroverzie

Shein, ktorý vznikol v Číne a dnes sídli v Singapure, vybudoval svoje impérium na lacnom oblečení a širokej ponuke produktov. Napriek tomu čelí rastúcej kritike: environmentálne dopady masovej výroby, pracovné podmienky v továrňach a údajnú nekalú konkurenciu. Európske značky ho obviňujú z obchádzania predpisov EÚ a zneužívania colných výnimiek pre zásielky s nízkou hodnotou.

Galérie Lafayette sa otvoreniu obchodov Shein v piatich svojich nákupných domoch postavili zásadne proti. Aj keď už nie sú ich vlastníkom, v stanovisku uviedli, že praktiky značky zameranej na ultra rýchlu módu sú v rozpore s ich hodnotami a ponukou.

Globálny rozsah a ekonomika

Firma Shein zamestnáva po celom svete približne 16 000 ľudí a jej tržby v roku 2022 dosiahli 23 miliárd USD. Expanzia do Francúzska predstavuje významný krok pre európsky trh a zároveň otvára diskusiu o dopadoch rýchlej módy na spoločnosť a životné prostredie.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti