Rádi by ste vlastnili nový BMW M5 Touring, no predstava investovať viac než 100-tisíc eur do robustného plug-in hybridu vás menej láka? Ako vždy, na trhu s ojazdenými vozidlami existuje množstvo alternatív. Rýchle kombíky sú zábavnou, hoci postupne vymierajúcou kategóriou, uvádza portál autobild.sk.
Do súťaže sa nedávno pridal dlho očakávaný BMW M5 Touring generácie G99. Aj keď pravdepodobne pôjde o mimoriadne výkonné vozidlo, je to tiež zložitý plug-in hybrid s hmotnosťou približne porovnateľnou s Titanikom, a jeho cena začína na bolestivých 144 000 eur. Čo ak by ste svoj rozpočet znížili na príjemných 20-tisíc eur? Tu je 10 zaujímavých modelov, na ktoré natrafíte v tejto cenovej relácii. V mnohých prípadoch ide o vrchol svojej doby, ktoré môžete získať za cenu nového Dacia Spring.
Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
Alfa sa pokúsila o rýchly a vodičsky orientovaný kombík len raz – s modelom 156 GTA. Osobne sa stále divím, prečo sa Giulia nikdy nevyrábala ako kombi; vo verzii Quadrifoglio by to bola naozajstná raketa… Áno, mohli by ste povedať, že nástupca 159 mal 3,2-litrový šesťvalec, ale nebol to Busso motor a nebolo to GTA. Ak teda hľadáte niečo talianske, máte prakticky len jednu možnosť.
Tento 3,2-litrový nádherný Busso šesťvalec produkoval 184 kW (250 koní) a bol spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou Selespeed. Ako je pri Alfách zvykom, musíte sa zamyslieť, či na jej vlastníctve naozaj záleží. Riadenie môže byť zložitá záležitosť, ale existuje úprava diferenciálu s obmedzenou svornosťou, ktorá dramaticky zlepší ovládanie vozidla. Spoľahlivosť však zostáva otázna a v praktickosti 156-ky nie je kombi na tom najlepšie.
Audi S6 Avant (C6)
Audi je pravdepodobne prvé meno, ktoré vám napadne pri zmienke o rýchlych kombi. A niet divu – Ingolstadt ponúka v našom rozpočte množstvo možností, vrátane rôznych S4 a dokonca aj lacnejšej RS4 generácie B7 so skvelým atmosférickým 4,2-litrovým V8. Ak sú prestíž, výkon a objem pre vás dôležité, táto voľba bude zrejmá. Audi S6 Avant generácie C6 pochádza z obdobia, keď automobilizmus zažíval zlaté časy. Pod kapotou sa skrýva 5,2-litrový desaťvalec, odvodený od 4,2-litrového V8, ktorý produkuje 320 kW (435 koní) a 540 Nm krútiaceho momentu, smerujúceho na všetky štyri kolesá cez 6-stupňový tiptronic.
Ford Focus ST
Kombi verzia tretej generácie Fordu Focus ST je rozumnejšou voľbou, pokiaľ ide o výkon aj nižšie servisné náklady. V benzínovej verzii produkoval 184 kW (250 koní), zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládol za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahovala 250 km/h. Na výber bola aj naftová verzia s výkonom 136 kW (185 koní), ktorú však nebudeme rozoberať. Navyše, ako moderný Ford sa s ním dobre jazdí a pri správnej starostlivosti vás určite nesklame. V tejto cenovej relácii nájdete mnoho modelov s nízkym počtom najazdených kilometrov. Aj keď kombi patrí medzi menšie vo svojej kategórii, stále ide o praktické auto s osobnosťou hot hatchu.
Mercedes-Benz E55 AMG (S211)
Ak hľadáte niečo výkonnejšie, pozrime sa na ďalší kúsok z legendárnej nemeckej kombi trojice. V dobe, keď AMG znamenalo zábavu z jazdy, táto generácia S211 dokázala zamiešať karty. Na prvý pohľad vyzerala ako bežné naftové firemné vozidlo, no pod kapotou sa nachádzal 5,4-litrový kompresorom preplňovaný osemvalec s výkonom 350 kW (476 koní) a krútiacim momentom 700 Nm, ktorý zvládol 0-100 km/h za 4,8 sekundy.
SEAT Leon Cupra ST
Predtým, ako sa Cupra stala vlastnou značkou, bola športovo orientovanou divíziou SEATu. Leon Cupra ST ponúka výkon od 280 do 300 koní a je vybavený osvedčeným 2,0-litrovým turbom prepĺňaným štvorvalcom. Zrýchlenie na 100 km/h zvládajú aj modely s nižším výkonom za 6,1 sekundy. Aj keď ide o menšie kombi na tomto zozname, opýtajte sa seba – naozaj potrebujete toľko miesta?
(Článok pokračuje na ďalšej strane)